Går det att modifiera kylare till BMW E34?

Akos
20 juli 2011 · 20 Inlägg

Hej, har införskaffat mig en e34 525i -93 Manuell med AC som är tänkt som vinterbil.
Kylaren läcker tyvärr som ett såll så jag måste byta den.

Problemet jag har är följande. Jag har en helt ny liggandes i Stockholm men bilen befinner sig i Skåne.
Jag har inte lyckats få tag i en likadan kylare här nere. Och tydligen ser de helt olika ut beroende på alla modeller.

Frågan är: går det att plocka en annan kylare från en mindre motor eller tex 520 utan AC eller liknande. Och på något sätt få den att passa så att man kan köra hem bilen ca 60 mil?

Och HUR går jag isf till väga för att få det att fungera. Vilken kylare bör jag leta efter?
Tack på förhand!

saab_sonett Handledare
20 juli 2011 · 1 481 Inlägg

Gå in här och titta vilka som har samma kylare.
http://www.schmiedmann.se/5_serien/e34/ … htm#paging

Akos
21 juli 2011 · 20 Inlägg

Med andra ord så är svaret nej då

Senast redigerat av Akos (21 juli 2011)

Germax
21 juli 2011 · 12 086 Inlägg

Det är ju inte sådär jättekänsligt för motorns skull. Men för att underlätta monteringen är det ju lättast att hitta en lika bred kylare, 520mm för att va exakt. Dom flesta med motorer mindre än B25 utan AC har 440mm. Och med AC 520.

Akos
21 juli 2011 · 20 Inlägg

JapMax skrev:
Det är ju inte sådär jättekänsligt för motorns skull. Men för att underlätta monteringen är det ju lättast att hitta en lika bred kylare, 520mm för att va exakt. Dom flesta med motorer mindre än B25 utan AC har 440mm. Och med AC 520.

Tackar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang