Vilka är de mest ovanliga bilar ni ägt?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 mars 2014 · 14 080 Inlägg

FLindgren skrev:
Volkswagen k70 -76 eller något sånt

Haha!! Det bästa med den var väl baklysena som en tid satt på var och varannan Duett och Epa.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Putteliten
20 mars 2014 · 9 086 Inlägg

Volvo 244GL -82 med elhissar x4
BMW 320 Coupé -85 Alpina

supraturbo gött med mos pajjka
20 mars 2014 · 181 Inlägg

ford taunus 17m rs 2000 sport.

Toyota supra eurospec "old blue" (1994)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
20 mars 2014 · 3 730 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

DiwraZ skrev:
Volvo 960 8v turbo-91  Det är en jävligt ovanlig bil.

Nja, 940 SE heter dom i USA. Såldes istället for 960 1991 pga vitsexa brist.

Nu snackar jag svensksålt. Känner till 4-5 totalt varav en är ombyggd med t5.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Demmpa
20 mars 2014 · 329 Inlägg

saab 9000 2,3L turbo, (finns på min sida) -91 med airbag i ratten, + att den var byggt åt last kylberg om jag inte kommer ihåg helt fel..smile

Saab 9-5 2,0t Biopower "Rusty Cracker" (2006)
tobee
20 mars 2014 · 735 Inlägg

Toyota Corolla TTE Compressor. 1 av 15 svensksålda.

Snarren
20 mars 2014 · 27 Inlägg

Mercedes 190i är nog den ovanligast som man ägt, även om den är jävlig vanlig big_smile

Mercedesforum
http://www.minbenz.se
SportPilot Ubåtsingenjör
20 mars 2014 · 7 243 Inlägg

ovanligaste är väl corrado...

annars är det bara vanliga svensson vagnar, a8an kanske inte är en svensson bil men den är inte så ovanlig heller

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Mackibubba
20 mars 2014 · 126 Inlägg

Har haft två stycken citroen bx 16 valve, vet inte hur ovanliga dom är men jag ser sådana väldigt sällan. Riktigt rolig bil iallafall smile

Volkswagen Passat "Autopiloten" (2012)
Robbs_
21 mars 2014 · 158 Inlägg

Mest haft Volvo och BMW.. Men dom ovanligaste jag haft äger jag fortfarande. Ford ST220 och Honda Prelude-94 .. St220 är exklusivare än många sportbilar som det finns betydligt fler av, som dom säger i top gear! wink sen är väl inte någon fartmaskin direkt, men det känns iaf som så om fantasin får skena lite mellan mulleren wink !

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 mars 2014 · 13 790 Inlägg

skulle väll vart min 244Gle från 1976..   volvo sålde inte några Gle 76.  men denna var en äkta Gle
istället för att lämna fabriken den vanliga vägen så togs denna åtsidan och hamnade på volvos specialbils avdelning

och släpptes inte ut och blev reggad förens 1979..

den var utrustad med 79:ans Gle front  260crome överallt både utvändigt med lister och invändigt med brädlister osv   taklucka svarthelskinn elspeglar elhissar fram c-lås  260bakljus.  detta var då volvo som gjorde detta  satt en B21e och m45:a

satt dekaler från volvo som såg ut så här https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS4AsDSkjKpAhhiXWtrE7poDLiq4pEQ8s3jSZ6uchYqHbfjWKNj


så inget hemma bygge

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Dirtymike
21 mars 2014 · 1 532 Inlägg

Jag har ägt en Audi 80GTE -77 2 dörrars versionen.
Även en Firebird Esprite -79.
Udda spec:
Färg: Bronze metallic
Motor: V8 302..... original ska det sitta V6a
Fälgar: Snowflake.... original ska det sitta plåt.
Option: Ac, avtagbar dragkrok, ankstjärten, örn emblem på b- stolparna och lackade luftintag i fronten.

Den blev levererad -79 till en chef på GM i Usa som sedan flyttade till Tyskland och tog med den dit.
Den blev sedan köpt av en kille i Luleå och importerad hit.

Min nuvarande Explorer Sport är inte så vanlig den ialla fall.

Jeep J20 (1978)
fidde74
21 mars 2014 · 5 Inlägg

Det borde då vara min bil jag har nu...En ford Flex Sel Awd från 2009...ingen har hittills sett denna "lilla" bil:)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 mars 2014 · 17 571 Inlägg

Diverse konstiga Citroener har man haft. CX... På bilfirman hade vi (läs:chefen) en Citroen C6 som demobil. Den såldes senare till en herre på Tjörn. Såg den ibland men nu var det längesen.

Kom just nu på ett märkligt panikköp pga att jag inte hade en bil. Stövlade in på kompisens bilfirma och köpte det billigaste han hade som ändå fungerade fint. En VW Derby...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
henke1973
21 mars 2014 · 121 Inlägg

Corrado vr6 automat svart

Volvo 242L (1975)
Volvo 242 (1975)
BMW m5 E60 (2005)
granadadr
21 mars 2014 · 7 304 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Diverse konstiga Citroener har man haft. CX... På bilfirman hade vi (läs:chefen) en Citroen C6 som demobil. Den såldes senare till en herre på Tjörn. Såg den ibland men nu var det längesen.

Kom just nu på ett märkligt panikköp pga att jag inte hade en bil. Stövlade in på kompisens bilfirma och köpte det billigaste han hade som ändå fungerade fint. En VW Derby...

är det samma bil som en 70tals audi 80?? eller var det den som baserades på Passat? kanske hette santana? minns fasen inte,,

ett litet Ps
jag kör med scorpio DIESEL groda,, inte vanliga heller smile

Senast redigerat av granadadr (21 mars 2014)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 mars 2014 · 17 571 Inlägg

granadadr skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Diverse konstiga Citroener har man haft. CX... På bilfirman hade vi (läs:chefen) en Citroen C6 som demobil. Den såldes senare till en herre på Tjörn. Såg den ibland men nu var det längesen.

Kom just nu på ett märkligt panikköp pga att jag inte hade en bil. Stövlade in på kompisens bilfirma och köpte det billigaste han hade som ändå fungerade fint. En VW Derby...

är det samma bil som en 70tals audi 80?? eller var det den som baserades på Passat? kanske hette santana? minns fasen inte,,

ett litet Ps
jag kör med scorpio DIESEL groda,, inte vanliga heller smile

Santana är baserad på Passat rakt av. Helt riktigt. Derby är baserad på en Polo men har sina rötter i en Audi. Vakren Derby eller Santana blev någon hit i Europa. Skulle gärna haft en Santana idag. Mkt ovanlig.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Pontus1991
21 mars 2014 · 423 Inlägg

Crossfiren är väl inte så vanlig, vet inte hur många det finns i sverige men det är nog inte allt för många smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 mars 2014 · 17 571 Inlägg

Pontus1991 skrev:
Crossfiren är väl inte så vanlig, vet inte hur många det finns i sverige men det är nog inte allt för många smile

Nej, den är inte för vanlig. Provade en innan jag köpte min 300C. Trevlig bil även om den är omnämnd som "Kalle Ankabil" Tyvärr var den på tok för trång för mig då jag har 3 barn som ska in. Men visst är den fräck.

Även denna är väl baserad på en Mercedes tror jag.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Pontus1991
21 mars 2014 · 423 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Pontus1991 skrev:
Crossfiren är väl inte så vanlig, vet inte hur många det finns i sverige men det är nog inte allt för många smile

Nej, den är inte för vanlig. Provade en innan jag köpte min 300C. Trevlig bil även om den är omnämnd som "Kalle Ankabil" Tyvärr var den på tok för trång för mig då jag har 3 barn som ska in. Men visst är den fräck.

Även denna är väl baserad på en Mercedes tror jag.

Kalle ankabil har jag aldrig hört hehe!

Stämmer bra det, samma motor, växellåda, chassi, drivlina mm som mercedes slk 320.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang