Mailat lite fram och tillbaka med SFRO nu och det kommer bli att bygga bilen utefter målet att kunna regga in alla ändringar. Min R154-låda såldes och nu ska jag köpa en BMW-låda från Brandtab. Jag sitter och funderar på hur jag löser diff/kardan/drivaxlar för att få till detta.
Det känns som att 3,73 utväxlingen som den har original är lite hög och i kombination med GS6-53DZ så kanske man skulle vilja komma ner lite. Det finns mig veterligen ingen annan diff i Toyotafamiljen som passar bolt-on eller med lättare modifikation så vilken diff jag väljer är just nu tämligen okänt.
När jag vet vilken diff som skall köpas så skall gamla diffen säljas, synd på en i övrigt bra diff. Spanar in mig just nu på svänghjul/kopplingar till 2JZ-GS6-53DZ och detta skall inhandlas så fort jag känner mig trygg i valet. Eller ja, jag har ju inte så mycket till alternativ då jag redan sålt lådan.
Men det känns skönt med en fräsch start med ännu roligare prylar, polaren köpte hela mitt bra-att-ha-lager så garaget fick några kvadratmeter tillbaka och de nya prylarna lär hålla ännu mer. R154 är ju inte tokig men har vissa svagheter likväl som 7M-GTE motorn.
2JZ kombon lär vara stryktålig. Har även en ny turbo på G och registeringsturbon är nu nästan spikad baserad på den effekt SFRO kände att de kunde tänka sig godkänna bilen med.
Ofantligt många timmar har gått åt research/planering nu för att leverera ett tydligt "byggrecept" för bedömning med delar valda utefter prestanda/ekonomi och SFRO-vänlighet samt möjlighet till färdigställande.
Det vore kul om jag skulle hinna få klart bilen och ta mig ner till Vallåkraträffen i år och jag ska försöka ta mig ner dit med Supran iallafall. Worst case så får det bli E30n.
Det här kan bli bra, jag är taggad.