Mercedes 300de w205 felkod p2457

o0kungen0o
10 december 2022 · 9 Inlägg

Hej.

Jag har få bokat in min bil på hedin bil för ett garanti jobb då motorlampan har tänts med det är ju inte för än den 28/12
och min fråga är då om detta fel, vad händer om man kör med  bränslemotorn ?
Kör bara med el motorn nu då jag inte vill förstöra nåt men behöver köra motorväg  i dag ca 30 min - 40 min t/r
Fler som haft detta fel eller vet något om detta fel då det tydligen är fel på kylsystemet till egr ventilen?

Bilen är en mercedes C 300DE årsmodel 2021 w205 (2019-2021)

jaka54
10 december 2022 · 5 831 Inlägg

Hej!
Verkar inte som kod P2457 skulle vara så allvarligt se nedan! Men kolla för säkerhets skull att du kylvätska i expansionskärlet innan du kör.
https://www.obd-codes.com/p2457

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 december 2022 · 17 574 Inlägg

Jo, jag hade nog kört som vanligt under förutsättning att bilen går som den ska. Inte mycket man kan göra själv med dessa. Min pappa hade en ny MB 2018 som krånglade friskt. Han fick alltid en fin fri lånebil utan tjat när den var på verkstad.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
spillolja
10 december 2022 · 4 051 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Kebabpizza är gott.

Har ni någonsin provat baconmackor ?
det är riktigt gott, man tar 2st rostade formbrödskivor,
steker 1st 140g paket bacon  och ett par vändstekta ägg kryddade med lite salt och grovmalen svartpeppar

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
o0kungen0o
10 december 2022 · 9 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Verkar inte som kod P2457 skulle vara så allvarligt se nedan! Men kolla för säkerhets skull att du kylvätska i expansionskärlet innan du kör.
https://www.obd-codes.com/p2457

Jag var ute och kollade både vätskan till motorn och vätskan till  batteriet och dem ligger på max.
Bilen går som den ska .
Tack för hjälpen

o0kungen0o
10 december 2022 · 9 Inlägg

spillolja skrev:

Hybrid_ skrev:
Kebabpizza är gott.

Har ni någonsin provat baconmackor ?
det är riktigt gott, man tar 2st rostade formbrödskivor,
steker 1st 140g paket bacon  och ett par vändstekta ägg kryddade med lite salt och grovmalen svartpeppar

smile

Det är en tradar macka. Här i helsingborg kan man köpa tradar macka och då får man den så som du skriver. Grymt gott och passar bra för jag är lastbils chafför ;-)

o0kungen0o
10 december 2022 · 9 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Jo, jag hade nog kört som vanligt under förutsättning att bilen går som den ska. Inte mycket man kan göra själv med dessa. Min pappa hade en ny MB 2018 som krånglade friskt. Han fick alltid en fin fri lånebil utan tjat när den var på verkstad.

Okej. Hoppas på det. Dom skulle ha den för felsökning den 28 så får man se vad som händer :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang