Fråga: BSR.s PPC, inviduell för varje bil?

Bjork OEM <3
24 september 2010 · 6 957 Inlägg

Topicen ställer min fråga rätt bra, är min PPC inviduell för just min bil eller
skulle den kunna funka i säg en annan Edition 30?

Mvh

OEM <3
DJchaoz
24 september 2010 · 181 Inlägg

Hej.

Som jag har förstått det så "gifter" de sig vid första användning, så det endast går till den bilen.
Jag är inte 100% säker men ganska iaf smile

Vet inte vad ett datasnille kan göra, kanske går att nolla grejen. hehe men nog inget för "dödliga".


Mvh Kenta

Nissan 200sx S14A "Reaper" (1998)
Bjork OEM <3
24 september 2010 · 6 957 Inlägg

DJchaoz skrev:
Hej.

Som jag har förstått det så "gifter" de sig vid första användning, så det endast går till den bilen.
Jag är inte 100% säker men ganska iaf smile

Vet inte vad ett datasnille kan göra, kanske går att nolla grejen. hehe men nog inget för "dödliga".


Mvh Kenta

Det är det jag sitter och letar efter, om det är så att den programmeras till just den enskilda individen tongue

OEM <3
Cupra_
24 september 2010 ·

Vad jag har förstått så ja, det var vad de sa på BSR till mig.. Annars skulle man ju kunna köpa en och trimma massa bilar wink

spokenratt
24 september 2010 · 3 860 Inlägg

Ja, precis den "gifter sig" med just din bil och ska då inte gå att använda med någon annan...

Men jag undrar om det är omöjligt att låsa upp dom, borde kanske gå med rätt kunskap och utrustning. Men det är bara en tanke...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Bjork OEM <3
24 september 2010 · 6 957 Inlägg

Quadrablast skrev:
Vad jag har förstått så ja, det var vad de sa på BSR till mig.. Annars skulle man ju kunna köpa en och trimma massa bilar wink

Det hade varit något tongue

spokenratt skrev:
Ja, precis den "gifter sig" med just din bil och ska då inte gå att använda med någon annan...

Men jag undrar om det är omöjligt att låsa upp dom, borde kanske gå med rätt kunskap och utrustning. Men det är bara en tanke...

Ytterligare en som tänker som jag här tongue min tanke var ju givetvis om man kan sälja den och att typ BSR eller någon av deras återförsäljare programmerar om den till nästkommande bil smile

OEM <3
Hamilton
24 september 2010 · 8 872 Inlägg

Svar från BSR:
PPC "gifter" sig med första bilen man programmerar den med.

Det är omöjligt att låsa upp denna funktion och denna spärr är vald som en ren säkerhetsåtgärd för att PPC:en ej skall kunna omprogrammeras för andra bilar. Om detta skulle vara möjligt kunde eventuellt PPC:en "missbrukas" eftersom stöldkoden måste sättas ur funktion.

Den stora kostnaden vid PPC-trimning är inte själva hårdvaran
(PPC enheten) utan det stora utvecklingsarbetet för att utveckla programvaran.
http://sv.bsr.se/faq/6/


Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Bjork OEM <3
24 september 2010 · 6 957 Inlägg

Hamilton skrev:
Svar från BSR:
PPC "gifter" sig med första bilen man programmerar den med.

Det är omöjligt att låsa upp denna funktion och denna spärr är vald som en ren säkerhetsåtgärd för att PPC:en ej skall kunna omprogrammeras för andra bilar. Om detta skulle vara möjligt kunde eventuellt PPC:en "missbrukas" eftersom stöldkoden måste sättas ur funktion.

Den stora kostnaden vid PPC-trimning är inte själva hårdvaran
(PPC enheten) utan det stora utvecklingsarbetet för att utveckla programvaran.
http://sv.bsr.se/faq/6/


Mvh
Hamilton

Okej, tackar och bockar för detta "Hamilton"

Då får du äran att låsa denna tråd.

Mvh

OEM <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang