Problem med luftfjädring!

Fredrik2023
4 april 2023 · 3 Inlägg

Hej!

Jag undrar om någon kunnig person kan ge sig på en gissning ang vad för sensor eller annat som behövs bytas. Nivåregleringen på min bil fungerar manuellt upp och ned, inga problem. Men i autoläge så vill den ligga kvar på högsta nivå, alltså den justerar inte ned sig vid högre hastighet. Vet inte om det bara går att byte en sensor för 5-7 tkr eller om det är större saker att göra. Vill höra här innan jag lämnar in för en felsökning. Tack på förhand. Fredrik

Pininfarina406
4 april 2023 · 546 Inlägg

Fredrik2023 skrev:
Hej!

Jag undrar om någon kunnig person kan ge sig på en gissning ang vad för sensor eller annat som behövs bytas. Nivåregleringen på min bil fungerar manuellt upp och ned, inga problem. Men i autoläge så vill den ligga kvar på högsta nivå, alltså den justerar inte ned sig vid högre hastighet. Vet inte om det bara går att byte en sensor för 5-7 tkr eller om det är större saker att göra. Vill höra här innan jag lämnar in för en felsökning. Tack på förhand. Fredrik

Det blir ju inte så lätt när vi inte vet vad det är för bil, om det är ett original system eller eftermarknad….

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
jaka54
4 april 2023 · 5 832 Inlägg

Enklast är att läsa ut felkoder. Åk till en bilmeck så läser de ut felkoder för en 500 hundring.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang