0 laddtryck samt vacuum

axel05
12 oktober 2023 · 74 Inlägg

98- volvo 945 turbo och laddtrycksmätaren både på instrumentbrädan och min bsr mätare visar ca 0.1 bar vaccum vid tomgång och när jag är ute och gasar så rör sig inte mätarna mer än 0.1 båda två. måste vara nåt fel någonstans då vid tomgång bör det väl vara närmre 0.6 bar vacuum och vid ladd 0.55. vill ha lite guiding gällande vacuum slangarna från insuget då jag inte vet vad tidigare ägaren gjort och om han skarvat in sig på fel vacuum slang eller liknande. från vad jag kollat så är några av slangarna på insuget riktigt risiga och är nästan pulver när man rör dem så ska dra på mekonomen och köpa nya slangar snart.

axel05
12 oktober 2023 · 74 Inlägg

nu verkade det som att mätarhusets laddtrycksmätare ville visa vakum rätt påvägen till mekonomen men fortfarande inge laddtryck men kan fortfarande höra och känna när turbon laddar

axel05
13 oktober 2023 · 74 Inlägg

Gick ut till bilen och bytte dendär gummislangen till mätaren igår kväll. tråkigt nog hade mekonomen inte rätt storlek så egentligen var den nya slangen lite liten men valde att pröva koppla in ändå och nu visar laddtrycksmätaren 0.55 i laddtryck när man ger lite gas. förstod nästan att slangen var den som var skadad innan men är ett sånt aber att gräva runt överallt i minusgrader efter ett 12 timmars pass.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang