Batteriproblem.

nissebrun
16 april · 14 Inlägg

Hej. Kastar ut en fråga här på forumet. Det gäller ett 36v batteri som efter laddning bara visar 20v. Laddaren som är på 42v fungerar och ger ca: 40v uppmätt. Det märkliga är att mäter jag på batteriet med laddaren inkopplad så sjunker spänningen långsamt. 20-19,5-19-18,5 osv. Är det som jag tror att batteriet gjort sitt ?

jaka54
16 april · 5 745 Inlägg

Ja!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 april · 17 491 Inlägg

Elspark? Min ger 42V nämligen. Men kan vara laddaren som är kass med! Rätt spänning ut men vid last så ger den upp.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
nissebrun
16 april · 14 Inlägg

En hoverboard är det. Hur kan man kolla om laddaren är ok ? ( vid last alltså )

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 april · 17 491 Inlägg

nissebrun skrev:
En hoverboard är det. Hur kan man kolla om laddaren är ok ? ( vid last alltså )

Oj! Finns det sådana kvar! Batterierna i dessa var ju ett problem. Skulle nog säga att batteriet är problemet här. Laddaren kan du kolla med hjälp av att köpa en 24V-lampa H3 (biltema 40:- spänn) Orkar laddaren tända den så ok, då är den frisk. Men kanske dags att uppgradera till en elscooter?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
nissebrun
16 april · 14 Inlägg

Hoverboard är faktiskt betydligt roligare att åka på. ( tycker mina barnbarn ) Själv skulle jag aldrig försöka ens. Så med en 24v lampa blir det alltså som när den ska ladda ( med last ) ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang