Ovanligt fort slitna däck

59lus
16 april · 4 Inlägg

Hej. Mina framdäck på bilen har slitits ovanligt fort, de har slitits lika mycket jämt fördelat på hela däcket (möjligtvis något mer i mitten) Jag satte på sommardäcken för ca 1 månad sedan och då var däcken gott och väl godkända för hela sommaren, Vad kan det bero på? Absolut kan de vara en hjulinställning som behövs men det känns konstigt då vinterdäcken va hur fina som helst, Kan det helt enkelt bara bero på att det är "budget däck" men det känns också konstigt om de skulle bli så dåliga av att bara ligga under ett halvår då jag körde på de hela förra sommaren.

Low
16 april · 3 314 Inlägg

Vem/hur avgjorde att de ska hålla hela sommaren? Om de har slitits jämnt så kanske de var rätt slut:).

Ahonen
17 april · 350 Inlägg

Att du inte märkt det med vinterdäcken kan vara för att vinterdäck oftast är lite mer förlåtande när hjulinställning är lite off.

Muskelbil
17 april · 325 Inlägg

Hur många millimeter hade däcken när dom monterades?
Hur långt har bilen körts sedan då?
Är bilen framhjuls driven?
Hur har bilen körts? Börnat och sånt?

torsen
17 april · 7 240 Inlägg

59lus skrev:
Hej. Mina framdäck på bilen har slitits ovanligt fort, de har slitits lika mycket jämt fördelat på hela däcket (möjligtvis något mer i mitten) Jag satte på sommardäcken för ca 1 månad sedan och då var däcken gott och väl godkända för hela sommaren, Vad kan det bero på? Absolut kan de vara en hjulinställning som behövs men det känns konstigt då vinterdäcken va hur fina som helst, Kan det helt enkelt bara bero på att det är "budget däck" men det känns också konstigt om de skulle bli så dåliga av att bara ligga under ett halvår då jag körde på de hela förra sommaren.

Vad är det för bil och däck?
Är däcken mer slitna mitt på är trycket i dem för högt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang