Crx som inte går över 3000 varv!?

saxin Profeten
8 februari 2006 · 30 Inlägg

om det är fel på lambdasonden borde det ju lysa en motorlampa, fast vad jag har förstått lyser ingenting?
men går det absolut inte att varva över 3000 varv eller börjar den bra blöddra då?

FeVeR
9 februari 2006 · 34 Inlägg

japp den blöddrar bara då å ( hackar sig fram)

PeppeVectra Peppe Vectra
9 februari 2006 · 1 076 Inlägg

du ta reda på ifall dom har bytt kamrem på den innan dom sålde den till dig.
Jag tycker de låter som kamxlarna öppnar helt åt helvete om den nu går fint å friskt men börjar krångla på 3k varv.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Benan
9 februari 2006 · 271 Inlägg

Låter mer som att katten e igensatt!

saxin Profeten
10 februari 2006 · 30 Inlägg

blev det så att det inte går att varava över 3000varv med tiden eller var det så när du köpte den? har du bytt tändstift på den nyligen?

Gizmojohan
10 februari 2006 · 3 295 Inlägg

Har du kollat om Katalysatorn är frisk? ta dej under bilen och alternativt plocka bort katalysatorn och kolla så det inte har blivit en "Sprängning" i den... det blir så om man efter man har försökt att "Nöta" igång bilen.. det blir för mycket soppa, soppan kommer ner i "katten", bilen går igång, soppan antänds även den i "katten".. följden av det blir igensatt katalysator.
Du kan ju även "Ruska" lite försiktigt på katten så märker du om nåt sitter löst iden..

MVH Johan

Senast redigerat av Slave_joe (10 februari 2006)

H40GST
10 februari 2006 · 297 Inlägg

När min lambdasond flippa ur gick motorn inte under 3000varv hehe

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker
FeVeR
11 februari 2006 · 34 Inlägg

saxin skrev:
blev det så att det inte går att varava över 3000varv med tiden eller var det så när du köpte den? har du bytt tändstift på den nyligen?

ja de har jag!! bytt allt!

WilYawn Golle
11 februari 2006 · 448 Inlägg

Låter helt klart som igensatt katalysator eller någon ljuddämpare. Dela avgassystemet efter grenröret och prova igen...

James May: In other news.... I've fitted a fan!
saxin Profeten
11 februari 2006 · 30 Inlägg

FeVeR skrev:

saxin skrev:
blev det så att det inte går att varava över 3000varv med tiden eller var det så när du köpte den? har du bytt tändstift på den nyligen?

ja de har jag!! bytt allt!

kan vara så illa att  du har "knäckt" ett tändstift så var det på en polares saab, tog bara och prova med ett par andra tändstift och den gick hur fint som helst

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang