Effekt / Vridmoment
110 hk / 161 Nm
Motor, växellåda och avgassystem
- XU9M 1905cc DDZ2
- 5vxl manuell BE 3/5
- Simons 2" sportljuddämpare - låter högt och grymt!
Effekt och prestanda (ingående)
110hk @ 6000rpm
161nm @ 3000rpm
Gjorde väl 0-100 på 9-9.5 sekunder sådär..
Chassi
- Torsionsbakaxel
- Indivudell MacPherson
- Dubbelverkande hydrauliska stötdämpare
- Krängningshämmarstag fram och bak.
Fälgar, däck och bromsar
Nu: Toyo Proxes T1-R 195/50 på vita SMR GTI-fälgar 15"
Förut: 175/65 på silvriga 14"
Ventilerade GTI-bromsar 247mm (solida skivor och mindre bromsbelägg original)
Interiör / Inredning
Lackade detaljer i rött
Sportratt (äkta läder) med PTS-dekal.
Bilstereo och multimedia
Ej angivet.
Exteriör / Styling
- Peugeot Talbot Sport-dekal på grillen
- 2,5" slutrör lackat mattsvart
- Emblemrensad baklucka
- Modifierad bakstötfångare med kapat hål för slutrör
- Hemmagjorda röda lister i stötfångarna (original krom)
- Backspeglar från Opel Kadett
- GTI-panel mellan lysena bak (original reflex)
Övrigt
Blivande klassiker! Dessa bilar börjar bli riktigt ovanliga, speciellt i detta skick.
GTi Lookalike - Ser ut/är som en GTI förutom motorn och sidolisterna.
Tjänstevikt 1030kg (40kg lättare än GTI). Nu ungefär 980kg fulltankad med förare.
Citerar från Peugeot 309-broschyr:
"I Peugeot 309XS och SX har vi lagt ner vår själ för att leva upp till Peugeots rykte som världsmästare i Rally."
Ägarförhållande
Bilen införskaffades 2008 och såldes 2 augusti 2010