BMW E30 325 turbo "hundbilen" (1989)


3 312 visningar (4 idag)


BMW E30 325 turbo
1
BMW E30 325 turbo
1
BMW E30 325 turbo
BMW E30 325 turbo
BMW E30 325 turbo
BMW E30 325 turbo
BMW E30 325 turbo
Effekt / Vridmoment
? hk / ? Nm
Motor, växellåda och avgassystem
Bottendel:

O-ringat
Honat
Topp-deckat.
M50 stakar
Svarvade orginalkolvar
Nya vevlager
Nya ramlager
Orginal ram+vev bultar
Arp toppbult

Topp:
Nya vippor i toppen samt axlar.

Bränslesystem:
Walbro in-tank
Linjär btr modell kina
Spridare 555cc @ 3bar
8MM invändig slang hela vägen

Sprut:
MSI v2.2 ombyggt med 3 st inbyggda tändsteg samt så jag kan använda orginal vr-givare
Edis6 spole med wastefire tändning
Värsting Cheva tändkablar

Koppling:
Orginal låda
Sachs 618 tryckplatta
Moddad växelspak för kortare lägen
Stålomspunnen slang till slavcylindern
Alla bussnigar utbytta till delrini i spakstället

IC: 600x400 kina
Grenrör T4 pulssplitt.
KKK K29
60 mm WG Hks kopia
3" downpipe och avgas med en dämpare på slutet.
GFB dump 22 mm
Vakuum-station med 4st nipplar(tack micha)
M3 e36 3.0 kylare
Effekt och prestanda (ingående)
Grovmappad upp till 1.5bar ladd vilket borde vara cirka 450hk
Chassi
Gula Koni justerbara dämpare
Ge-fjädrar 60/60 sänkning
Millway bärarmsbussningar i delrini bak
Delrini bussningar från PPF till:
Motorkuddar
V-lådskuddar
Diff
Silentblock
Fälgar, däck och bromsar
Azev A 16x7,5 fälgar
Slitzade bromsskivor fram
Nya bromsrör dragna
Stålomspunna slangar
Interiör / Inredning
2 st sportstolar
luisi ratt
Regulator för att ställa mottryck på wgn från coupen
diverse mätare
inga mattor
Bilstereo och multimedia
Ej angivet
Exteriör / Styling
M-tech2 front
Framtidsplaner
Ej angivet
Övrigt
Ej angivet
Ägarförhållande
Bilen införskaffades 1 februari 2009
Skapad
10 juni 2009
Uppdaterad
16 juni 2009
Senast inloggade besökarna