Effekt / Vridmoment
190 hk / 280 Nm
Motor, växellåda och avgassystem
Motor: B230FT med Turbo Plus Paket
Växellåda: M90
Avgassystem: 2,5" BSR rostfritt
Effekt och prestanda (ingående)
190hk @5.400 rpm*
280Nm @ 3.900-5.100 rpm*
0-100 km/h på 8,3 sekunder*
*Uppgifter enligt Volvo's broschyr för Turbo+
Fälgar, däck och bromsar
17" Volvo Polaris
205/45 ZR17
Interiör / Inredning
Svart halvskin med svart inredning.
Träpaneler "Classic" samt bakre askkoppen "964".
Tygmattor av plysch modell
Instegslister Volvo original för 7/900-serien
Skinarmstöd med mugghållare
"Bison" läderratt
Mynthållare i askkoppen
Övrig utrustning:
ECC
El-hissar
El-speglar
Farthållare
Bilstereo och multimedia
Huvudenhet: Kenwood KIV-700
Framsystem: DLS Nobelium 5.2 diskanter under original galler i instrumentbrädan
Baksystem: MDS Dynamic DC-5 MK-II diskanten i dörren
Bass: 2 st MDS DS1214
Slutsteg 1: Cerwin Vega Stroker 2000.1
Slutsteg 2: DLS CA40
Ljuddämpning: Komplett ljuddämpning av hela kupén och bagaget. Ca 130 ark SilentCoat och ca 10 ark SilentCoat 15mm.
Batteri: Tudor Maxxima
Exteriör / Styling
Bytt till "Classic" blinkers runt om.
Reflexramp
Original vinge med bromsljus
Rutgrill med kromad kant
Dubbla volvo original antenner
Stänkskydd fram och bak
Volvo original stripes sats
Framtidsplaner
Autodown relä för samtliga dörrar [/]
Addon läpp fram [ ]
Övrigt
Vid inköp: ~14 800 mil
Vid avställning
2011: ~15 500 mil
2012: ~16 000 mil
2013: ~16 200 mil
Ska hållas så original som möjligt. Men kommer inte vara petig på vad som fanns på just den årsmodellen.
Kommer absolut inte bli sönder stylad och bottsänkt ungdomsbil!
Snitt förbrukning (95): 1L/mil (Blandad körning)
Snitt förbrukning (99 V-power): 0,9 (Blandad körning)
Lägsta förbrukning (99 V-power): 0,75 L/mil (Motorväg mest, stereo, AC och lyset av)
Projekt tråd finns här på garaget och på 7/900 klubben
Ägarförhållande
Bilen införskaffades 19 februari 2011 och såldes 5 juli 2014
Uppdaterad
28 augusti 2016