Effekt / Vridmoment
240 hk / 350 Nm
Motor, växellåda och avgassystem
Etanolkonverterad och Steg 1 chippad av Nordic Tuning i Norrköping.
Ska leverera ca. 240hk/350Nm
Effekt och prestanda (ingående)
Original: 154 hk / 219 Nm
Nu: 240 hk / 350 Nm Etanoldrivet
Ett litet sportluftfilter sitter där även, men mest för att få det där härliga insugsljudet
Chassi
Sänkt 40mm med fjädrar och dämpare
Fälgar, däck och bromsar
Sommar: ACE Diva 7,0x16
Framdäck: Hankook 205/50 R16
Bakdäck: Hankook 205/50 R16
Vinter: 185/60 R15 på plåtfälgar
Bromsar original
Interiör / Inredning
Tygklädsel (Beige)
2 Gröna LEDrör i kofferten
Bilstereo och multimedia
Huvudenhet: Kenwood KDC W808
Baslåda: Kicker Comp Vr 12" i egenbyggd låda på ca. 128 liter. Porten är "klädd" i rostfritt stål.
Slutsteg bas: Mutant MT 1500.1 XXX
Slutsteg högtalare: Mutant MT 300.4 X
Dörrsidor: JL Audio TR650-CXi
Diskanter: JL Audio TR350 - CXi
Ett stycke Optima Yellow Top batteri
Kofferten lyses upp med hjälp av två gröna LEDrör
Exteriör / Styling
Vita skärmblinkers
De tre bakre rutorna är väldigt mörkt tonade
Eftermonterad original turbovinge
Framtidsplaner
Nya speglar (vad kan tänkas passa på en SAAB?)
Nya spridare
Övrigt
Bilen saknar lyxutrustning såsom AC och farthållare men jag har ju elhissar :)
Stort tack till Klas (iceled) som alltid hjälper en!
Ägarförhållande
Bilen införskaffades juni 2006
Uppdaterad
1 oktober 2008