Effekt / Vridmoment
700 hk / 1000 Nm
Motor, växellåda och avgassystem
Motor
-Nybyggd Cheva 4bultat 4,250 slag x 4,350 borr
-Eagle forged 4340 Steel vev
-Eagle h-profil stakar med ARP bult
-SRP kolvar (13:1)
-Merlin järntoppar (345cc intake runner) ristade och portade efter cyl.lopp
-comp cams, rullkam, lyftare och stänger
-crans gold vippor
-Dart single plane insug
-csr vattenpump
-stora headers med 3,5tum sys
-ARP bultar i hela motorn
Bränsle
-Bg 950 förgasare
-Mallory pump och reg.
-stor feulcell
-bara AN kopplingar och stålomspunnet
Tändning
-MSD street pro billet fördelare
-MSD 6al-2 tändbox
-MSD kablar
-MSD tändspole
Växellåda är en cheva th400
Kopllingskorg ifrån 4L80E med 36eliminator sprag, racelameller, kevlarband, skiftkit ifrån transgo ( fortfarande automat) pump med uppställt tryck.
ihopp monterat av mig i samarbete/rådgivning med Lasse på Texas NVB
Fullrace converter, handbyggd av Texas, optimerad till bil/motor
Kardan byggd av Svea med 1350 knutar
handbyggda fullflödes headers med 2 1/4" primerer och 4" kollektor, resterande avgassys. 3,5" med appleracing ljudämpare
Effekt och prestanda (ingående)
Ändast uppskattat men körde strippen (402m) på 12,39s med 177 i sluthastighet med 2,4 ton bil och 3,21 i utv.
Chassi
Orginal Cadillac axel med svetsad diff.
Ombyggd geometri av bakvagn med upprättade länkarms infästningar (Så länkarmarna bli raka) boxade länkarmar med polyretan bussningar.
byggt panhard stag för stt hålla axeln på plats
framvagn org. men med nya bussningar
Competition Engieering ställbara stötdämpar runt om med 10/90 fram och 70/30 bak.
Fälgar, däck och bromsar
Sitter general grabber på, med 275/60 bak och 255/65 fram
Kört med MT 10,5" mönstrade slicks
Bromsar org trummor
Interiör / Inredning
Installerat lite mätare, annars org
Bilstereo och multimedia
Ej angivet.
Exteriör / Styling
Ej angivet.
Framtidsplaner
Är till salu för att kunna köpa motor till min nya racebil
Ägarförhållande
Bilen införskaffades 1 juli 2006 och såldes 11 november 2011
Uppdaterad
12 november 2011