Effekt / Vridmoment
420 hk / 500 Nm
Motor, växellåda och avgassystem
Orginal botten med nyrenoverad icke-vanostopp
Dubbla insugskammar med fungerande vanos
ARP till toppen
MLS-packning
Schwitzer S200
Grenrör svetsat av PPF
Precision 46mm WG
3" downpipe och avgas i rostfritt
Gammal PPF-dump
Henko in-tankpump
Precision 680cc spridare
VAG-spolar med wastefire
Link G4 storm mappat av Motornord
ZF-låda
Lättat M20 svänghjul
Sachs 618
Effekt och prestanda (ingående)
291whp@0,8bar
351whp@1,1bar
Ca 450wNm@1,1bar
Chassi
Ett år gamla orginaldämpare runt om
Rätt mjuka för effekten, men sköna på långfärd och i alla andra lägen
Fälgar, däck och bromsar
Alpina 17x8"
Interiör / Inredning
Mätare för laddtryck, oljetryck och lambda
M5-mätarhus med oljetemp
Bilstereo och multimedia
12" poplåda med MDS-steg
5,25" DLS i övrigt
Alpine huvudenhet
2,5 liters skönsång ur slutrören
Exteriör / Styling
Helt orört, den går ju inte långsammare för det
Framtidsplaner
Till salu!
M5an behöver pengarna för att komma ut på gatan
Ägarförhållande
Bilen införskaffades 27 december 2009 och såldes 6 juni 2012