Effekt / Vridmoment
329 hk / ? Nm
Motor, växellåda och avgassystem
M20B25
Ny topp från BMW.
Svetsad/förstärkt topp
vippor gjorda i dural aluminium.
Ny orginal kamaxel.
Ställbart kamdrev.
Race ventiler anpassade för vipporna.
Radiefrästa ventilsäten.
Venturiportad avgassida.
6-2-1 grenrör T3-fläns
60mm Wastegate
GT35 kopia
3" avgas från turbon, 1dämpare med ovalt vinklat DTM utblås
630cc siemens deka
450L/h intank pump
Mototron tändspole med inbyggt tändsteg
Ombyggt termostathus fullflödes,
elektrisk vattenpump från davies craig som styrs via maxxecu
Stor alukyl 80x620x500
16radig oljekylare
2.5" alutryckrör
Frontmatad intercooler
Cooperring
ARP-bultar
Borrad första ÖD
Custom beställda smidda JE-kolvar
Smidda H-profil stakar
Nya racelager
Oljepump från m21/Diesel
6-puckad sinter koppling
618 tryckplatta
Hela bottendelen/vevparti balanserat
Växellåda..getrag 260
Avgas..3"
Effekt och prestanda (ingående)
329.4 hp på hjulen i dynomite
Större spridare och argare wg fjäder behövs för med effekt
Styrsystem från maxxecu
Fälgar, däck och bromsar
17" BBS Lemans kopior, sålda
17" japanracing jr-3 bronze. 8or fram med semi R-däck 9or bak 225/35
15" original bbs spek/lek
slitsade o borrade skivor med ebc yellowstuff belägg
Interiör / Inredning
L-tec pro plus stolar
L-tec 3" 4-punkt bälte
Bilstereo och multimedia
Kenwood spelare
Exteriör / Styling
Sänkt med coils
M-tech 2
frontspoiler bytt
Luft intag borrade i front för bättre kylning
Delphine grå lack BMW 184 metallic
Framtidsplaner
Sälja byta mot vettig familjebil
Ägarförhållande
Bilen införskaffades 11 juli 2012 och såldes 31 januari 2017
Uppdaterad
31 januari 2017