Pontiac Fiero GT "Gizmo" (1988)


6 571 visningar (2 idag)


Pontiac Fiero GT
4
Pontiac Fiero GT
Pontiac Fiero GT
3
Pontiac Fiero GT
6
Pontiac Fiero GT
4
Pontiac Fiero GT
3
Pontiac Fiero GT
2
Pontiac Fiero GT
Pontiac Fiero GT
Pontiac Fiero GT
2
Pontiac Fiero GT
Pontiac Fiero GT
1
Pontiac Fiero GT
Pontiac Fiero GT
Pontiac Fiero GT
Pontiac Fiero GT
Pontiac Fiero GT
Effekt / Vridmoment
137 hk / 230 Nm
Motor, växellåda och avgassystem
Jag har en Cadillac 4.9 V8 som ska i, men för tillfället är det en 2.8 V6 med en 5-växlad manuell Getrag-låda. Original avgassystem, men den låter underbart ändå! Motorn är väldigt strypt av avgassystemet så det finns fler hästar att hämta. Ovanligt med en 1988 med 5-växlade manuella växellådan. Har blockat av EGR-systemet, vill plocka ut varenda möjliga kuse!
Effekt och prestanda (ingående)
Den har bara 137 hästar, men det finns gott om vridmoment så den rör på sig ändå!

0-100=8.5
Chassi
Original men eftersom den är av årsmodell 1988 så har den bättre fjädring och ska vara väldigt lik den som Lotus har. Väldigt bra känsla om vad som försiggår under hjulen.
Fälgar, däck och bromsar
Guldlackade Pontiac original fälgar med kromad kant i fint skick.
Interiör / Inredning
Också original med en brun instrumentbräda av plast(såklart) och tygstolar som är väldigt bekväma. För övrigt så är även inredningen i gott skick med väldigt få fel och skavanker. Monterade nyss en italiensk, svart sportratt av läder.
Bilstereo och multimedia
Sony-stereo och Jbl 5.25:or tillsammans med 2st Pioneer 6x9 högtalare i dörrsidorna som spelar tillsammans med en aktiv subwooofer bakom förarstolen.
Exteriör / Styling
Röd plastkaross. Ser ut som när den kom ut ur fabriken förutom de stenskott den har. Stor spoiler bak.
Framtidsplaner
Montera sidescoops och montera Cadillac 4.9 som jag har köpt. På den ska jag porta topparna, byta eller modifiera insuget, kanske större avgassystem och nån gång i framtiden hade jag tänkt att turboladda den. Sportluftfilter som jag ska dra ner till sidescoopet, så att man får det häftiga insugsljudet! Sänka den i fram med 1 tum med hjälp av kulleder och köpa hem ett par vingfästen som får vingen att sitta lägre och längre bak. Mugghållare, ett Xenon-kit och nya lamphus tillsammans med en short-throw växelspak. Nya fälgar, har dock inte riktigt bestämt mig för vilka jag ska ta än...
Övrigt
Det mesta på bilen är original för tillfället, förutom stereon.

Sidescoops:
http://www.fieroshop.com.au/index.php?page=shop.product_details&flypage=garden_flypage.tpl&product_id=18&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1

Växelspak:
http://rodneydickman.com/catalog/product_info.php?cPath=36&products_id=39

Mugghållare:
http://www.tlg-auto.com/FIero_Cup_Holder_p/fieroint020.htm

Lamphus:
http://www.tlg-auto.com/7x6-crystal-projector-halo-headlights/

Sänkningskulleder:
http://rodneydickman.com/catalog/product_info.php?cPath=26_43&products_id=158

Vingfästen:
http://www.tlg-auto.com/fiero-stealth-wing-stands/

[ ] Cadillac 4.9 V8

[ ] Racekatalysator

[ ] Grenrörsportning

[ ] Porta topparna

[ ] Porta/byta insuget

[ ] Sidescoops

[ ] Vingfästen

[ ] Sänkning

[ ] Inredningsdetaljer

[ ] Xenon-kit

[x] 3-ekrad sportratt
Ägarförhållande
Bilen införskaffades 3 januari 2014
Skapad
8 januari 2014
Uppdaterad
22 augusti 2015
Senast inloggade besökarna