Effekt / Vridmoment
? hk / ? Nm
Motor, växellåda och avgassystem
3.0L 6-cyl
6-vxl manuell
Scram 4" + HKS Ti
Nytt rör mellan TB och IC, 4". Nytt JR filter strax på plats, 5" inlopp - bör väl räcka? :)
AEM, HKS Dli och en ny Precision 71mm turbo på plats. Kapacitet 920(?)hk.
Förhoppnings även en C's SS-kit om skiten dyker upp ngn gång..
Till vintern: kammar, kolvar o stakar...
Effekt och prestanda (ingående)
Lite mer än std. Ca 10% då den är besiktigad.. ;) Hoppas det finns potential att spöa en o annan hoj på E6an.. :)
Steg 1 under 2009, steg 2 med E85 och mer ladd under 2010. Stay tuned!
Chassi
Tein ställbart chassie
Titan swaybars fram- och bak
TRD- fjäderbenstag fram
fjäderbenstag bak
Fälgar, däck och bromsar
19" Gata
Dunlop Sport Maxx GT fram
MPCS bak
Brembo fram- och bak
Motul bromsvätska
Interiör / Inredning
Sparco bucket seats
4pkt bälten
Momoratt
Båge by Guss
** STACK dashlogger **
Bilstereo och multimedia
Nix
Mp3 i telefonen.. ;)
Exteriör / Styling
Do-Luck
RMM vinge
98ans Lyktor
Framtidsplaner
Bygger ny motor...
Carillo stakar
JE kolvar
nya lager
HKS 272 kamaxlar
Titan retainers och BC ventilfjädrar
TRD-diff
Xenonkonvertering
Övrigt
Tack till Matti på RTW + Per på Autotech. Utan er så hade detta inte varit möjligt! :D
Kom och köp!!
Ägarförhållande
Bilen införskaffades 5 augusti 2005 och såldes 1 augusti 2014
Uppdaterad
25 februari 2015