Effekt / Vridmoment
400 hk / ? Nm
Motor, växellåda och avgassystem
Chevy Big Bock 540 , Dyers 8-71 kompressor mm... bla bla...
Four on the floor!! 4vxl manuell M22. tidigare var de en PG låda (tålde inte effekten)
Avgassystem 8st krökta rör , ljuddämpning=lite , för musikens skull =)
Effekt och prestanda (ingående)
Runt 700+ Klart mer än tillräckligt för denna bil med vikt på under 1 ton.
Chassi
Framvagn från en ford transit kortad med bromsar från ford granada, bladfjäder från en släpvagn.
Bakaxel från en Diesel Cheva Van å Cheva Nova Diff med 3.43utv
Okänd tvärfjäder.
Styrning från en gammal VW Buss.
Ratt kringla från en gammal raggar ratt med Cheva 39 vevstakar från en Likbil från 1939.
Blinkers å bakljus = Granater!
Fälgar, däck och bromsar
Crome reverse runt om (gamla äkta 60-tal)
Däck diagnaler (som går åt fort =) )
På vintern OT-dubb på gamla ammis plåt fram och dubbade diggisar bak från en Ismaskin och JA det går att åka rod på vintern med =)
Interiör / Inredning
Nej ... jo föresten en Mexar filt å lite lurv i tak å hatthylla
Bilstereo och multimedia
Japp CD med USB å 2st 6x9, så man kan spela lite elak Rock n´Roll.
Exteriör / Styling
70års lack bearbetning helt naturligt. Inga skärmar . Löstagbart tak. INGEN PLAST!!!
Framtidsplaner
Fixa sidorutor. Köra!!
Övrigt
Kul bil som funkar bra har åkt till finland och till uddevalla å överrallt , själv klart för egen maskin!
övrigt = tänker köra som F..!!! De bilen är byggd för =)
Ägarförhållande
Bilen införskaffades 1 april 1931