Effekt / Vridmoment
112 hk / ? Nm
Motor, växellåda och avgassystem
* Portat spjällhus från 2.2l Audi
* Special luftfilterhållare på K-Jet
* J&R konfilter
* Hemmasnidat 2.5" avgas
* 272 graders kam
* Större soppapump
* Gnisslande rem :P
Effekt och prestanda (ingående)
Kan väl hoppas på lite mer än original :P
Går rätt ok i alla fall...
Chassi
* H&R Cupkit
* Momo Fjäderbensstag övre fram
* Momo Fjäderbensstag undre fram
Fälgar, däck och bromsar
* 15" Vita Alufälgar
* Toyo Proxes 195/50-15
* Slitsade EBC-skivor fram
* Original trummor bak
Interiör / Inredning
* Luisi 285mm sportratt
* Recaro framstolar, svart helskinn. (Colour Concept)
* Fönstervevar från Golf III
* Hela bakdelen av bilen ljudisolerad..
Bilstereo och multimedia
* JVC DVD
* Pioneer 6.5" koax i dörrarna
* Mutant MT1007X 10" bas
* Mutant NW280SP slutsteg (2*80w)
Exteriör / Styling
* Bortplockade stötfångare fram och bak
* Klarglasljus fram
* Röd-vita bakljus
* Rensad på emblem (svartlackat i grillen)
* Rost =S
Framtidsplaner
Motormässigt så står jag och väger mellan att montera i ett turbopaket eller bygga en häftig 2l motor..
Svårt att välja.. Turbo är gött men sughästar är tuffa..
Exteriören ska rensas och bli helt ren.
Funderar på Audi-handtag i dörrarna.
Dessutom måste all rost lagas.
Bilen måste lättas, den är alldeles för tung.
Övrigt
Golf 1, the best a man can get... :)
Ska jag ha Turbovissel eller Kraftvrål??
Ägarförhållande
Bilen införskaffades 2006 och såldes 17 maj 2008
Uppdaterad
1 oktober 2009