Effekt / Vridmoment
200 hk / 196 Nm
Motor, växellåda och avgassystem
Motor:
- K20A2, 2.0L i-VTEC DOHC.
- Blox magnetisk oljebult.
- Castrol SLX 0W-30.
- OEM S2000 oljefilter.
Växellåda:
- Orginal 6-växlad manuell låda.
- Blox magnetisk oljebult.
- Metallbussningar till växelspaksstället.
Avgassystem:
- Orginal till och med katten.
- Fujitsubo RM-01A catback.
- J's Racing upphängningsgummi.
Effekt och prestanda (ingående)
Effekt: 200 hk / 147 kW vid 7400 RPM (+ några till kanske!)
Vridmoment: 196 Nm vid 5900 RPM
0-100 km/h: 6.6 sek (- några hundradelar kanske!)
Toppfart: 240 km/h
;)
Chassi
K-sport Pro coilovers med 10 kg/mm fjädrar fram och 12 kg/mm fjädrar bak.
SPC replika camber kit bak.
J's Racing fjäderbensstag fram och bak.
Tegiwa motordämpare.
Fälgar, däck och bromsar
Fälgar:
- O.Z. Superleggera i Bronze.
- 18" x 8" ET45.
- 7.98 kg.
Däck:
- 225/35 R18 Falken FK-452.
Bromsar:
- Orginal skivor.
- S2000 belägg.
- HEL stålomspunna slangar.
- Motul RBF 600 vätska.
Interiör / Inredning
Standard Civic Type-R.
Bilstereo och multimedia
Huvudenhet: Pioneer DEH-P7700MP.
Fram: DLS kit, vet ej modell.
Bas: Blaupunkt THb 210 A, aktiv bas.
Exteriör / Styling
Fabrikstonade rutor bak.
Philips SilverVision blinkerslampor fram.
Kromade blinkerslampor bak.
LED positionsljus.
LED regskyltsbelysning.
Aero Vu flatblade torkarblad fram.
Skylthållare med personlig text bak.
Övrigt
Detta är min bruksbil som jag försöker "förädla" under tiden jag använder den. Kommer troligtvis inte sätta på bodykit osv. :)
Ägarförhållande
Bilen införskaffades 3 mars 2008 och såldes 30 oktober 2011
Uppdaterad
30 oktober 2011