Effekt / Vridmoment
300 hk / ? Nm
Motor, växellåda och avgassystem
B5024T uppborrad till 2.5 liter
KKK K24 Turbo
968 R-spridare
72mm lmm
Chippad Steg 4
GLT-kammar
70mm spjällhus
Alu-intercooler
044-pump
M90 Med org T5 koppling
Gamla motorn:
B230ET med Grova vevaxeln
FT-stakar
3" avgas med 1 simonsburk
968-spridare
3" BMW-Lmm
KKK K24 Turbo
940-grenrör
Alu-intercooler
Mattsson Mappat orginalsprut (Motronic)
JBR Dump
Green Cotton filter
Graderad Bränsletrycksmätare
M90 låda med förstärkt tryckplatta 763 och 850 glt lamell pallar 440nm
Detroit Locker Bakaxel
Effekt och prestanda (ingående)
80-130 km/h på trean: 4.4 sek med bottnande laddmätare å slirande koppling =) (gamla motorn)
0-100 5.6-5.7 med femman och lilla 13g turbon
Chassi
G&E framdämpare som ja har kortat ca 45mm
Ibak sitter de Bilstein Sprint dämpare
+ kapade sänkfjädrar runt om
Superflex bussningar i hela framvagnen
22mm kränghämmare från 760 PRV6
Justerbart panhardstag med superflex bussningar
19mm hämmare ibak
Monentstag med justerbar pinjongvinkel från bakaxeldelar.se
Fälgar, däck och bromsar
Just nu 16" v70 fälgar
Slitsade Tarox skivor med Sportbelägg
Nya bromsok runt om
Interiör / Inredning
BSR-laddtrycksmätare
Lamda-mätare
Luisi Sport-ratt
Bilstereo och multimedia
Nada
Exteriör / Styling
Vita blinkers runt om :P
960-handtag
Tonad runt om
Add-on läppar ifram
Nya Strålkastarglas
Nya Dimljus
"Nya" Volvo-emblemet i grillen
Framtidsplaner
KKK 24 turbo
H-profil
968 spridare
Steg 4 chip alt. mappas
ev. BMW-låda om (när) M90in rasar
Övrigt
Reggad och besiktigad :)
Ägarförhållande
Bilen införskaffades 1 januari 2005 och såldes 22 maj 2012