Eftersnack STREET CARS FEST - Eskilstuna söndag 17 maj

Tokken Team dBakuten
18 maj 2009 · 3 453 Inlägg

Ville bara passa på och tacka så mycket för en trevlig träff i Söndags. smile

Vart lite paff när jag fick best in show.. smile Alltid lika kul med oväntade priser.

Stort tack till alla andra utställare som kom också såklart, vi kunde ju varit lite fler men men
det var trevligt ändå!

Grattis till alla andra pristagare, många riktigt snygga byggen.

Tack så även till Jensi med Crew, träffarna är kalaskul. As Allways! smile
Å tack för strömmen. wink

Dock så fetrasade något i moroten på väg hem.. massa rök och obehagligt skrammel
från motorn så jag fick lunka hem så sakteliga tillsammans med taylor här på garaget.
Stort tack till de bubblafantaster som stannade och skänkte en skvätt olja till oss. smile
ALL heder åt er!
Nu har jag mekat lite så nu e det snurr på han igen.. smile

Återigen TACK allihop för en härlig å solig Söndag!

MVH

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
TimeZone Edvardson
18 maj 2009 · 48 Inlägg

Tack för en grym helg, både norrköping & Eskilstuna.

Synd bara att jag vart lite sen till Eskilstuna, men efter allt som hände på lördagen kanske det finns en förståelse wink. hehe...

Alltid lika roligt på SCF showerna.. Ser framemot Västerås & Sthlm smile

Nästa gång ska jag inte parkera precis bredvid dig Tokken, så min reggae musik försvinner av allt dit basdunk wink, hehehe... Men grym bil & grymt ljud har du smile


MvH /L

"Du får aldrig en andra chans att göra ett första intryck"
Nafets86
18 maj 2009 · 821 Inlägg

Tack för en fin träff och grattis till er som tog hem lite pokaler igår.

Men måste få ge lite kritik till domarna igår samt för lite annat div.
Dock vill jag inte ge kritik till båda domarna utan den jag hade. Han frågade vad jag hade gjort med bilen och jag berättade snällt och vänligt. Sen så bara : Bra tack, sen frågade han aldrig något mer egentligen. Gick runt på bilen i 1 min högst för att sen gå vidare. Hörde av några vänner som stått och tittat när samma domare gått runt en original bil i 10-15 min.

Sen så en känga till domarsystemet eller något åt det hållet. Du får säga om jag har rätt eller fel här jensi. Kan vara så att jag är ute och flaxar högt nu.

Men är det inte så att väljer man en klass så är det den man tävlar i?
För vi stod 3 st funderande själar i söndags eftermiddag när det delades ut priser till människor som inte ens ställde ut i den klassen de fick pris i.. Jag tycker det känns fel eller är jag helt ute och viftar galet nu??
Eller är det så att det inte fanns någon vinnare i den klassen folk ställde ut i så att de fick "hitta" andra bilar i andra klassar för att få några vinnare?

Dock vill jag ännu en gång gratulera vinnarna av priserna. De är väl värda sina priser men vill bara ha lite klarhet hur det fungerar med klasserna en gång för alla nu.

Annars en lyckad träff med mycket fint väder. Jensi tar alltid med sig fint väder till både uppsala och Eskilstuna.. Hoppas på fint väder både i Västerås och sthlm sen i juni.. På återseende då!

Senast redigerat av sengstr (18 maj 2009)

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
evilaudio
18 maj 2009 · 16 195 Inlägg

sengstr skrev:
Tack för en fin träff och grattis till er som tog hem lite pokaler igår.

Men måste få ge lite kritik till domarna igår samt för lite annat div.
Dock vill jag inte ge kritik till båda domarna utan den jag hade. Han frågade vad jag hade gjort med bilen och jag berättade snällt och vänligt. Sen så bara : Bra tack, sen frågade han aldrig något mer egentligen. Gick runt på bilen i 1 min högst för att sen gå vidare. Hörde av några vänner som stått och tittat när samma domare gått runt en original bil i 10-15 min.

Sen så en känga till domarsystemet eller något åt det hållet. Du får säga om jag har rätt eller fel här jensi. Kan vara så att jag är ute och flaxar högt nu.

Men är det inte så att väljer man en klass så är det den man tävlar i?
För vi stod 3 st funderande själar i söndags eftermiddag när det delades ut priser till människor som inte ens ställde ut i den klassen de fick pris i.. Jag tycker det känns fel eller är jag helt ute och viftar galet nu??
Eller är det så att det inte fanns någon vinnare i den klassen folk ställde ut i så att de fick "hitta" andra bilar i den klassen för att få några vinnare?

Dock vill jag ännu en gång gratulera vinnarna av priserna. De är väl värda sina priser men vill bara ha lite klarhet hur det fungerar med klasserna en gång för alla nu.

Annars en lyckad träff med mycket fint väder. Jensi tar alltid med sig fint väder till både uppsala och Eskilstuna.. Hoppas på fint väder både i Västerås och sthlm sen i juni.. På återseende då!

kan säga att de e inte första gången bedömningen av bilar e GALEN!!!!.

typ finalen förra året.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Nafets86
18 maj 2009 · 821 Inlägg

Det är lite synd att det blir så. Tycker domarna i Uppsala var kanon, Även fast jag ställde ut med en original bil då så tog han sig tid och frågade om mina framtida planer osv. Denna var kort och rak även fast han hade minst 10 min per bil att gå och titta och fråga.

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Jensi
18 maj 2009 · 394 Inlägg

sengstr skrev:
Tack för en fin träff och grattis till er som tog hem lite pokaler igår.

Men måste få ge lite kritik till domarna igår samt för lite annat div.
Dock vill jag inte ge kritik till båda domarna utan den jag hade. Han frågade vad jag hade gjort med bilen och jag berättade snällt och vänligt. Sen så bara : Bra tack, sen frågade han aldrig något mer egentligen. Gick runt på bilen i 1 min högst för att sen gå vidare. Hörde av några vänner som stått och tittat när samma domare gått runt en original bil i 10-15 min.

Sen så en känga till domarsystemet eller något åt det hållet. Du får säga om jag har rätt eller fel här jensi. Kan vara så att jag är ute och flaxar högt nu.

Men är det inte så att väljer man en klass så är det den man tävlar i?
För vi stod 3 st funderande själar i söndags eftermiddag när det delades ut priser till människor som inte ens ställde ut i den klassen de fick pris i.. Jag tycker det känns fel eller är jag helt ute och viftar galet nu??
Eller är det så att det inte fanns någon vinnare i den klassen folk ställde ut i så att de fick "hitta" andra bilar i andra klassar för att få några vinnare?

Dock vill jag ännu en gång gratulera vinnarna av priserna. De är väl värda sina priser men vill bara ha lite klarhet hur det fungerar med klasserna en gång för alla nu.

Annars en lyckad träff med mycket fint väder. Jensi tar alltid med sig fint väder till både uppsala och Eskilstuna.. Hoppas på fint väder både i Västerås och sthlm sen i juni.. På återseende då!

Förstår inte alla som prompt ska hänga på folks felaktiga uppfattningar, utan att kontrollera hur det egentligen hänger ihop...SKÄRPNING!! Ta reda på hur det förhåller sig istället för att späda på kritik som saknar grund.

I eftertråden från Uppsala diskuterades detta med klasser, och jag väljer att kopiera in mitt svar från den tråden också här, för att inte ännu fler ska få felaktiga uppfattningar om hur det fungerar. Mitt svar då som nu är... (hoppas du/ni kan sprida infon nedan i fortsättningen, istället).

----------

STOPP!

Fattar ingenting av den här diskussionen - som någon, som inte har förstått vårt upplägg, har dragit igång. Men eftersom alla sedan bara hakar på och diskuterar saker som inte stämmer, vill jag göra några  förtydliganden här:

1.
Utgångsläget är att alla bilar bedöms i alla klasser. Vissa klasser blir inte aktuella för alla bilar. Vissa bilar tävlar inte i klasserna Female Ride, Old-School etc. En japansk bil tävlar inte i klassen Best European (självklara undantag behöver vi inte orda vidare om...) Men samma bedömning görs på alla utställda bilar. Alltså - a l l a bilar bedöms enligt s a m m a bedömningsmodell.

2.
Alla utställare väljer en huvudklass (varje huvudklass har en bonuskategori). I sin huvudklass erhåller man dubbla poäng (bonus) som adderas till totalpoängen och kan bli avgörande i vissa kategorier t.ex när det är jämnt i någon av klasserna (om två bilar t.ex har 20p i "inredning" - blir totalpoängen avgörande för att utse en vinnare i den klassen). MEN, det innebär i n t e att man bara tävlar i sin huvudklass. (läs punkt 1 ovan - alla bilar tävlar i alla klasser som de k a n vara med och tävla i...)

3.
Alla bilar bedöms vid varje utställning, oavsett om bilen modifierats eller inte från den ena dagen till den andra. Det finns inga krav på att bilen ska modifieras mellan lördag och söndag (nonsens - vem är skyldig till något sådant befängt påstående?). Alla bilar bedöms - alltid. Men det är väl självklart att om man inte har gjort något med bilen mellan två utställningar, att poängen troligtvis blir lika vid dessa båda tillfällen (speciellt när det är samma domare bägge gångerna). Inget konstigt med det heller, eller?

4.
Nytt för i år är emellertid att samma bil som mest kan vinna tre utmärkelser. En huvudklass (som inte nödvändigtvis behöver vara den som man själv har valt), Peoples Choice och Best In Show. Samma bil kan m.a.o. inte vinna två eller fler huvudklasser. Du kan alltså inte vinna både Best Engine och Best Performance Car. Men du kan vinna Best Engine, Peoples Choice och Best In Show. Medvetna om att detta inte är logiskt - har vi i den nordiska gruppen upphöjt detta till en p r i n c i p. Och vi kommer inte att ändra detta under året eftersom det följer reglerna i Nordic Tuner Awards 2009.

Senast redigerat av Jensi (18 maj 2009)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
AUBLITZZ
18 maj 2009 · 142 Inlägg

Tackar så mycket För denna trevliga helg Samt ett Stort tack till Priserna..
Blev en händelserik Lördag o söndag som innebar skruvande med linus bil
o massa bil åka o hämta saker.. Riktigt kul du kom Till Eskilstuna O grattis
till priserna i helgen.. Stort grattis till alla andra pristagare oxå..

Våga göra något nytt o Annorlunda Inte vara som alla andra..
Nafets86
18 maj 2009 · 821 Inlägg

Tack Jensi!

vill inte späda på någonting utan just det där första. Som jag uppfattade det så får man bara välja en klass och den ställer man då ut i. Så förstod jag det och några st fler. Men nu har jag fått som sagt svar på tal Och jag var kanske som sagt ute och flaxade..

Att kritiken saknar grund kan jag dock inte hålla med om faktiskt. Det var någon/några som var missnöjda med 1 av domaren, Han ställde mycket konstiga frågor eller inga frågor alls. Samt att på vissa bilar gick dom båda domarna och på vissa bilar bara 1. Jag vet inte varför dom gjorde de.

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Nafets86
18 maj 2009 · 821 Inlägg

Tänk.. jag satt och läste det där du skrivit i eftersnack i Uppsala men glömde bort det lika fort.
Kan du inte på något vis lägga upp den där informationen på eran hemsida Jensi så kanske det inte blir några mer frågetecken? Ursäkta att jag inte läste om det i Uppsala länken. Men nu vet jag vad som gäller och denna gång höll jag för båda öronen när jag läste så det inte åkte ut wink

Du ska ändå ha en eloge Jensi för att du gör detta helg efter helg och år efter år!

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Jensi
18 maj 2009 · 394 Inlägg

sengstr skrev:
Tack Jensi!

vill inte späda på någonting utan just det där första. Som jag uppfattade det så får man bara välja en klass och den ställer man då ut i. Så förstod jag det och några st fler. Men nu har jag fått som sagt svar på tal Och jag var kanske som sagt ute och flaxade..

Att kritiken saknar grund kan jag dock inte hålla med om faktiskt. Det var någon/några som var missnöjda med 1 av domaren, Han ställde mycket konstiga frågor eller inga frågor alls. Samt att på vissa bilar gick dom båda domarna och på vissa bilar bara 1. Jag vet inte varför dom gjorde de.

Det var inte dig jag menade, när jag talade om att spä på kritik som saknar grund, men många har en sällsynt förmåga att haka på när något verkar galet, utan att ta reda på hur det egentligen ligger till.

Jag vet att många tror (trodde) precis som du, att man bara ställer ut i sin huvudklass - och jag tror mig också veta vem som spridit ut den felaktiga infon - men jag hoppas vi gemensamt nu kan sprida "rätt info".

Beträffande domarna; Egentligen ska domarna inte ställa några frågor alls - utan utställaren ska få upp till tre minuter i början av bedömningen, att berätta vad han/hon har gjort - sedan är det upp till domaren om han vill ställa några frågor eller inte. Varför de ibland gick tillsammans, ibland var för sig - kan jag dessvärre inte svara på.

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Nafets86
18 maj 2009 · 821 Inlägg

Okej då hänger jag med.

Jo, det var några st som vid prisutdelningen såg chockade ut när människor fick priser kors och tvärs. så jag ska sprida vidare till dom om varför osv..

Aha okej, då får man börja skriva ett stort papper om allt man gjort helt enkelt wink haha och rabbla ihop det så att det blir 3 min och prata fort som bara fan..  Men det är bra med att man får 3 min. Då hinner man ändå säga lite saker. 3 min är väldigt lång tid!

Men försök lägga upp informationen på hemsidan om det går på något smidigt sätt. Försökte titta lite där och hittade just ingen information om detta fenomen. Tror många tittar där först kanske innan man skriver i forumet här.

Syns i Västerås Jensi.!

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Jensi
18 maj 2009 · 394 Inlägg

En av domarna (Reine Delwall http://www.garaget.org/?car=35604) var med för första gången den här helgen. Och kanske är han inte 100%-igt inkörd på hur vi genomför bedömningarna - men alla är barn i början och det blir säkert bättre nästa gång.

Senast redigerat av Jensi (18 maj 2009)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Ellemark
18 maj 2009 · 340 Inlägg

Måste ge en eloge till bedömningen av min bil, även fast det nu var första gången för Reine. Han gjorde, precis som hans kollega, precis vad domare ska göra.

Bilen utsattes för en rejäl genomgång och de hittade absolut de fel som finns. Dock lyfte de också fram vad de gillade med bilen vilket alltid är kul att höra som bilutställare.

Det var upp till mig att presentera bilen och det ska det vara, där lyssnade de noga och ställde kompletterande frågor.

Att det är lite rörigt med klasser skulle kunna lösas med en enkel informationsskylt vid SCF-tältet!

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
Jensi
18 maj 2009 · 394 Inlägg

sengstr skrev:
Okej då hänger jag med.

Jo, det var några st som vid prisutdelningen såg chockade ut när människor fick priser kors och tvärs. så jag ska sprida vidare till dom om varför osv..

Aha okej, då får man börja skriva ett stort papper om allt man gjort helt enkelt wink haha och rabbla ihop det så att det blir 3 min och prata fort som bara fan..  Men det är bra med att man får 3 min. Då hinner man ändå säga lite saker. 3 min är väldigt lång tid!

Men försök lägga upp informationen på hemsidan om det går på något smidigt sätt. Försökte titta lite där och hittade just ingen information om detta fenomen. Tror många tittar där först kanske innan man skriver i forumet här.

Syns i Västerås Jensi.!

Stefan - jag ska lägga upp lite förtydliganden på hemsidan så fort jag hinner. Kommer att läggas upp under rubriken SCF RULE BOOK. Länk http://streetcarsfest.com/index.php?opt … ;Itemid=73

Redan idag finns regelverket där, för den som vill kolla och/eller ladda hem.

Japp - vi ses i Västerås. Sköt om dig,

/J

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
evilaudio
18 maj 2009 · 16 195 Inlägg

Ellemark skrev:
Måste ge en eloge till bedömningen av min bil, även fast det nu var första gången för Reine. Han gjorde, precis som hans kollega, precis vad domare ska göra.

Bilen utsattes för en rejäl genomgång och de hittade absolut de fel som finns. Dock lyfte de också fram vad de gillade med bilen vilket alltid är kul att höra som bilutställare.

Det var upp till mig att presentera bilen och det ska det vara, där lyssnade de noga och ställde kompletterande frågor.

Att det är lite rörigt med klasser skulle kunna lösas med en enkel informationsskylt vid SCF-tältet!

klart att de e upp till var å än att presentera sin bil men om man inte ens tilldelas tid att prata för sin bil så e de ju svårt..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Jensi
18 maj 2009 · 394 Inlägg

Som jag skrev ovan...

Jag repeterar....

En av domarna (Reine Delwall http://www.garaget.org/?car=35604) var med för första gången den här helgen. Och kanske är han inte 100%-igt inkörd på hur vi genomför bedömningarna - men alla är barn i början och det blir säkert bättre nästa gång.

Senast redigerat av Jensi (18 maj 2009)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Dymek
18 maj 2009 · 393 Inlägg

Jensi skrev:

sengstr skrev:
Tack Jensi!

vill inte späda på någonting utan just det där första. Som jag uppfattade det så får man bara välja en klass och den ställer man då ut i. Så förstod jag det och några st fler. Men nu har jag fått som sagt svar på tal Och jag var kanske som sagt ute och flaxade..

Att kritiken saknar grund kan jag dock inte hålla med om faktiskt. Det var någon/några som var missnöjda med 1 av domaren, Han ställde mycket konstiga frågor eller inga frågor alls. Samt att på vissa bilar gick dom båda domarna och på vissa bilar bara 1. Jag vet inte varför dom gjorde de.

Det var inte dig jag menade, när jag talade om att spä på kritik som saknar grund, men många har en sällsynt förmåga att haka på när något verkar galet, utan att ta reda på hur det egentligen ligger till.

Jag vet att många tror (trodde) precis som du, att man bara ställer ut i sin huvudklass - och jag tror mig också veta vem som spridit ut den felaktiga infon - men jag hoppas vi gemensamt nu kan sprida "rätt info".

Beträffande domarna; Egentligen ska domarna inte ställa några frågor alls - utan utställaren ska få upp till tre minuter i början av bedömningen, att berätta vad han/hon har gjort - sedan är det upp till domaren om han vill ställa några frågor eller inte. Varför de ibland gick tillsammans, ibland var för sig - kan jag dessvärre inte svara på.

Beträffande domarna den frågan kan jag svara på varför vi gick tillsamans i börja var bara för att vi trode att vi skulle hinna med alla bilar tillsamans när vi såg att tiden inte räckte till så dela vi på oss för att hinna med alla bilar sen var en av oss domare ny så vi gick två för att han skulle få lära sej lite mer hur vi dömer. Och beträffande frågorna så kan jag kan jag inte svara på vilka frågor som var konstiga efter som vi var två som dömde vill ni ha svar på dom så skika ett PM till mej så ska jag svara på dom frågorna så gott jag kan.

Tack för en trevlig helg /Dymek Domare

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/
Andreas-
18 maj 2009 · 247 Inlägg

Hade trevligt den lilla stund jag va där. Synd att de va så lite bilar som ställde ut.
Vart finns listan på dom vann priser? kanske börjar bli lite sent för mig.. Men har iaf inte sett nån..

Ellemark
19 maj 2009 · 340 Inlägg

evilaudio skrev:

Ellemark skrev:
Måste ge en eloge till bedömningen av min bil, även fast det nu var första gången för Reine. Han gjorde, precis som hans kollega, precis vad domare ska göra.

Bilen utsattes för en rejäl genomgång och de hittade absolut de fel som finns. Dock lyfte de också fram vad de gillade med bilen vilket alltid är kul att höra som bilutställare.

Det var upp till mig att presentera bilen och det ska det vara, där lyssnade de noga och ställde kompletterande frågor.

Att det är lite rörigt med klasser skulle kunna lösas med en enkel informationsskylt vid SCF-tältet!

klart att de e upp till var å än att presentera sin bil men om man inte ens tilldelas tid att prata för sin bil så e de ju svårt..

Jag håller med dig men i Eskilstuna var det inte något problem för någon. Det är ju bara att gå fram till domarna och säga att man vill ha några minuter till om man tycker att det behövs.

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
daniel_83
19 maj 2009 · 76 Inlägg

Tackar så mycket alla för en trevlig helg!!!

Hoppas jag hinner updatera bilen lite till Västerås. big_smilebig_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang