Opel corsa studentbygge(förstabygge) nu är den död

Exez
27 december 2009 · 503 Inlägg

Torger skrev:
vafan nånstans ska man väl börja? tycker de är dålig stil av er o klanka ner på han ja tror ju inte alla här inne var proffs på de dom gör första gången! kan lova att de där ser seriösare ut än va mitt första gjorde! bra jobbat man får erfarenhet på vägen!

jo detta är mitt första bygge så jag är nöjd  och har lärt mig mycket

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte
Volkswagen bora "borat" (2001)
Exez
27 december 2009 · 503 Inlägg

Svenss0n skrev:
vet inte om jag ska skratta eller gråta. . ibland är det bara bättre att låta bli. jobba extra, spara och vänta. . . det ser inte bra ut och lär inte spela bra heller. jag hade ALDRIG i hela mitt liv åkt runt i nått dylikt med nån stor jävla bassport som står rakt upp i rutan samt nån baslåda klädd med manchester byxor från röda korset.

men basporten får inte platts att "sjunka ner i lådan" eftersom det sitter en "vägg" under
så kan ni sluta lägga sånna här komentarer för detta är mitt första bygge så allt är kanske inte det snyggaste men det blir ju någon och det är ju det som är meningen

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte
Volkswagen bora "borat" (2001)
M_icke_
27 december 2009 · 3 466 Inlägg

E detta verkligen första bygget? Du har ju film på "gammla lådan".
Man måste ju inte göra fel för att det är första gången!

Läser man på och sparar lite pengar kan det bli snyggt och seriöst även om det är första bygget!
Man kan iaf kosta på rediga kablar! Och Jag fattar inte hur du har kopplat för att köra 3 basar på ett 2-kanalssteg?

Finns väldigt gott om folk här på garaget som kan ge bra tips INNAN man börjar bygga, synd att man inte kan fråga om sånt man inte kan och slänger ihop något halvdant..

Har man inte råd så får man ge fan i o bygga!

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Exez
27 december 2009 · 503 Inlägg

M_icke_ skrev:
E detta verkligen första bygget? Du har ju film på "gammla lådan".
Man måste ju inte göra fel för att det är första gången!

Läser man på och sparar lite pengar kan det bli snyggt och seriöst även om det är första bygget!
Man kan iaf kosta på rediga kablar! Och Jag fattar inte hur du har kopplat för att köra 3 basar på ett 2-kanalssteg?

Finns väldigt gott om folk här på garaget som kan ge bra tips INNAN man börjar bygga, synd att man inte kan fråga om sånt man inte kan och slänger ihop något halvdant..

Har man inte råd så får man ge fan i o bygga!

den gamla lådan köpte jag denna har jag byggt själv och jag har byggt som man ska göra men har fått sparat utrymme eftersom det inte finns så mycket utrymme i en opel corsa

det är kanske inte köpe kablar men jag kan lova att dom klarar det för att jag har frågat runt och dom ska klara det bara fint

det är ett 4 kanals steg

jag har frågar och kollar på antal olika sidor så jag har byggt vad jag tyckte var bäst och passa bästa funtion

jag har haft råd annas hade jag inte köpt det

Senast redigerat av Exez (27 december 2009)

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte
Volkswagen bora "borat" (2001)
MxKrus
27 december 2009 · 530 Inlägg

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=778150

Du har inte lust att köpa en lite mindre och kompakt låda?
Spelar riktigt bra!
Då får du med bottenplattan också! smile

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794
Opel Corsa B "Ägget" (1993)
Exez
27 december 2009 · 503 Inlägg

MxKrus skrev:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=MxKrus&cat=84541&image=778150

Du har inte lust att köpa en lite mindre och kompakt låda?
Spelar riktigt bra!
Då får du med bottenplattan också! smile

nje jag klarar mig med lådan jag har men tack ändå    den jag har spelar bra för mig och den är snyggare i värkligheten

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte
Volkswagen bora "borat" (2001)
M_icke_
27 december 2009 · 3 466 Inlägg

Exez skrev:
den gamla lådan köpte jag denna har jag byggt själv och jag har byggt som man ska göra men har fått sparat utrymme eftersom det inte finns så mycket utrymme i en opel corsa

det är kanske inte köpe kablar men jag kan lova att dom klarar det för att jag har frågat runt och dom ska klara det bara fint

det är ett 4 kanals steg

jag har frågar och kollar på antal olika sidor så jag har byggt vad jag tyckte var bäst och passa bästa funtion

jag har haft råd annas hade jag inte köpt det

Vad jag har fått fram är ett Sparcomatic SA300 2-kanaligt steg på 2x150w från senare delen av krita-perioden. Detta steget kallades ävet Sprakomatic tack vare sin eminenta ljudkvalitet.
Men eftersom nästan all information om steget försvann med dinosaurierna så kan de hända att du har rätt..

Bygger man en låda "rätt" använder man inte fogsvans och låter skarvarna slå på flera cm enligt min åsikt.

Du använder tydligen 230v kabel till högtalarna vilket säkert funkar men ljudkvaliteten och ledningsförmågan är bara inte den samma..
Om det hade funkat lika bra som vanlig högtalarkabel så tror jag att alla hade använt de då en hel rulle kostar ungfär det samma som en meter riktig högtalarkabel.

När jag säger att ha råd snackar jag om att iaf ha råd till riktiga kablar.
Om du har råd, varför har du inte köpt det?

De går bygga bra grejjer billigt!

Senast redigerat av M_icke_ (27 december 2009)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Torger Tok i sina bästa dar
28 december 2009 · 386 Inlägg

Grinkukar fulla tråden big_smile

tjooolihoo
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
Exez
28 december 2009 · 503 Inlägg

Torger skrev:
Grinkukar fulla tråden big_smile

ja jag tycker det med   ingen bygger perfekt  så vem vet dom kanske klankar på mig för att deras skiter sig  vem vet  jag dömmer ingen   det är ju inte så mycket under bygget utan det är slutresultatet  eller har jag fel??

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte
Volkswagen bora "borat" (2001)
M_icke_
29 december 2009 · 3 466 Inlägg

Exez skrev:

Torger skrev:
Grinkukar fulla tråden big_smile

ja jag tycker det med   ingen bygger perfekt  så vem vet dom kanske klankar på mig för att deras skiter sig  vem vet  jag dömmer ingen   det är ju inte så mycket under bygget utan det är slutresultatet  eller har jag fel??

Kan du bara svara på en fråga? Varför köper man 2st 15" för 500kr/st som ser ut som dom kommer direkt från 80-talet och är gjorda av ett billighetsmärke när du hade kunnat få 2st vettiga 12" för samma pris som hade spelat bättre?
Såg dessutom att dom låg på 8ohm/st..

Du får gärna leta fel på min låda..

Det blir billigare att bygga om man gör rätt första gången så man slipper bygga om.

Senast redigerat av M_icke_ (29 december 2009)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Exez
29 december 2009 · 503 Inlägg

M_icke_ skrev:

Exez skrev:

Torger skrev:
Grinkukar fulla tråden big_smile

ja jag tycker det med   ingen bygger perfekt  så vem vet dom kanske klankar på mig för att deras skiter sig  vem vet  jag dömmer ingen   det är ju inte så mycket under bygget utan det är slutresultatet  eller har jag fel??

Kan du bara svara på en fråga? Varför köper man 2st 15" för 500kr/st som ser ut som dom kommer direkt från 80-talet och är gjorda av ett billighetsmärke när du hade kunnat få 2st vettiga 12" för samma pris som hade spelat bättre?
Såg dessutom att dom låg på 8ohm/st..

Du får gärna leta fel på min låda..

Det blir billigare att bygga om man gör rätt första gången så man slipper bygga om.

jag köpte dom för jag tyckte dom var snygga

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte
Volkswagen bora "borat" (2001)
M_icke_
29 december 2009 · 3 466 Inlägg

Exez skrev:

M_icke_ skrev:

Exez skrev:

ja jag tycker det med   ingen bygger perfekt  så vem vet dom kanske klankar på mig för att deras skiter sig  vem vet  jag dömmer ingen   det är ju inte så mycket under bygget utan det är slutresultatet  eller har jag fel??

Kan du bara svara på en fråga? Varför köper man 2st 15" för 500kr/st som ser ut som dom kommer direkt från 80-talet och är gjorda av ett billighetsmärke när du hade kunnat få 2st vettiga 12" för samma pris som hade spelat bättre?
Såg dessutom att dom låg på 8ohm/st..

Du får gärna leta fel på min låda..

Det blir billigare att bygga om man gör rätt första gången så man slipper bygga om.

jag köpte dom för jag tyckte dom var snygga

Borde du inte bygga en "snygg" låda till dom med då? eller du tycker att lådan med är snygg?

Men med tanke på hur "slutröret", rostlagningarna och kabeldragningarna ser ut så är väl baslådan det sista man tänker på hur den ser ut..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
AntrE
29 december 2009 · 2 140 Inlägg

M_icke_ skrev:
Vad jag har fått fram är ett Sparcomatic SA300 2-kanaligt steg på 2x150w från senare delen av krita-perioden. Detta steget kallades ävet Sprakomatic tack vare sin eminenta ljudkvalitet.
Men eftersom nästan all information om steget försvann med dinosaurierna så kan de hända att du har rätt..

HAHAHAHA! big_smilebig_smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
ts85
29 december 2009 · 729 Inlägg

Vill inte va elak men att köpa värdelösa basar för att dom är "snygga" är inte speciellt klokt! Det finns snygga basar som är betydligt bättre till en vettig peng...

Tror du skulle ha fått en väldigt bra 12" för samma pengar som du lagt på dina tre budgetbasar plus att det hade varit betydligt enklare att bygga lådan (och det hade troligen sett bättre ut också)...

evilaudio
29 december 2009 · 16 195 Inlägg

kul att folk försöker smile  men ibland e de MYCKE bättre å billigare att fråga om tips INNAN man börjar bygga.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
30 december 2009 · 1 171 Inlägg

mds säljer en 12:a för 1049kr. En person här på garaget har spelat 149db med 1 sån bas..å det är en snygg bas me smile 
men nog om detta tragg...
släng upp lite bilder nu på vad som händer i ditt garage smile

Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Rquired Allmänt envis
30 december 2009 · 12 512 Inlägg

Skall med en gång erkänna, jag hade förmodligen inte åkt kring med den lådan. Å andra sidan har jag en mani på att det skall se bra ut.

Men det är Exez bil och det är han som åker kring i den, och är han nöjd så struntar jag fullt i hur bilen ser ut. Låt honom hålla på och lära sig ett tag till så blir det nog bra. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Exez
30 december 2009 · 503 Inlägg

evilaudio skrev:
kul att folk försöker smile  men ibland e de MYCKE bättre å billigare att fråga om tips INNAN man börjar bygga.

ja men jag försöker  allt kanske inte är det snyggaste men det är ju alltid nått

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte
Volkswagen bora "borat" (2001)
Exez
30 december 2009 · 503 Inlägg

eplamojje skrev:
mds säljer en 12:a för 1049kr. En person här på garaget har spelat 149db med 1 sån bas..å det är en snygg bas me smile 
men nog om detta tragg...
släng upp lite bilder nu på vad som händer i ditt garage smile

´

jag personligen tycker inte om mds men men

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte
Volkswagen bora "borat" (2001)
evilaudio
30 december 2009 · 16 195 Inlägg

Exez skrev:

evilaudio skrev:
kul att folk försöker smile  men ibland e de MYCKE bättre å billigare att fråga om tips INNAN man börjar bygga.

ja men jag försöker  allt kanske inte är det snyggaste men det är ju alltid nått

ja skrev de inte som nåt negativt.    vet bara att de e sååå många som slänger bort pengar helt i onödan.

just därför e de bättre att fråga andra som byggt om hjälp elle tips.


vet själv att ja lagt ner MASSOR me "läropengar" på mina byggen.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang