Varför är det obligatoriskt med rails på kombis?

FordRSC Los geht's, Schumacher
1 november 2010 · 1 510 Inlägg

Ja, det undrar jag över, varför är det illa tvunget att skruva på dessa rails på kombibilar? Bara för att man köper en kombi så betyder det väl inte att man vill frakta ett kylskåp på taket roll

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Erick
1 november 2010 · 4 767 Inlägg

Det finns ett fåtal kombis som inte har rails, även om modellen i vanliga fall har det..

Men det e ju jäkligt praktiskt att montera takräcken på.. vilket e gött när man ska köra ett lass brädor eller så.. wink

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
FordRSC Los geht's, Schumacher
1 november 2010 · 1 510 Inlägg

Erick skrev:
Det finns ett fåtal kombis som inte har rails, även om modellen i vanliga fall har det..

Men det e ju jäkligt praktiskt att montera takräcken på.. vilket e gött när man ska köra ett lass brädor eller så.. wink

Kikade nyss på blocket, hittade 2 bilar utan av de 30 jag orkade kolla på.

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Erick
1 november 2010 · 4 767 Inlägg

Jag tycker det ser tomt ut utan railsen på en kombi, de fyller ju lite en designfunktion också smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
FordRSC Los geht's, Schumacher
1 november 2010 · 1 510 Inlägg

Är väl mer att man har vant sig vid rails på kombibilar och utan de ser det naket ut... På vissa modeller passar det, men andra är tjusigare utan.

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Germax
1 november 2010 · 12 086 Inlägg

Kombibilar tillverkas främst för människor som på ett lr annat sätt behöver extra plats i bilen. Och då passar man på att sätta på, lr åtminstone  förbereder för rails.

Min 525iXT har inga rails, dock är det en rätt kass kombi i övrigt ändå så.

Cupra_
1 november 2010 ·

Inne på samma som japmax här.. Kombi är ju egentligen familjebilar/fraktbilar oavsett Hk.. Man köper dem ofta för att de är praktiska och man får plats med mycket. Taket är stort så du får lätt plats med takboxar o annat så de är väl helt enkelt väl lämpade för att lastas även där.. Sen köper ju en del såklart kombi för att de tycker att kombin är snyggare än motsvarande sedan men det är ju en annan sak..

frazze-man
1 november 2010 · 8 Inlägg

Min 855 s har inga rails, tyckte det såg väldigt märkligt ut när man är van vid att det sitter på de flesta kombi.
s:et står väll för snikmodell eller nått sånt då det inte finns mer än det nödvändigaste i den.

Aerocombi Xenoholic
1 november 2010 · 2 559 Inlägg

Tycker själv att det ser bättre ut utan rails, så dom åkte bort på min 9-5a i alla fall smile
Kolla gärna o jämför med andra 9-5or wink
Ett annat bra exempel är ju Chrysler 300 kombin, INTE vackra rails på den inte hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
caromania Forummoderator
1 november 2010 · 9 296 Inlägg

Min Accord har inga rails, och det upptäckte jag en vecka efter att jag köpt den. big_smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang