Hur vet jag att batteriet är slut och det inte är nagot som drar ström?

mekkarn
5 januari 2011 · 226 Inlägg

Har en caddy 99a och far densta nan manad sa ar batteriet dött. Hur vet jagatt det är batteriet som är daligt och att det inte är nagot som tjuvdrar ström?
Och om jag nu ska skaffa nytt batteri, maste det vara 62ah eller räcker det med 50?
Jag funderar ända pa att sälja den till sommaren:)

ironhead volvoraggare
5 januari 2011 · 4 776 Inlägg

börja med att testa och se om batteriet tar i mot ström dvs i från batteriladdaren har du larm på bilen  larmen brukar  dra ut ström om batteriet är skit

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
mekkarn
5 januari 2011 · 226 Inlägg

Jaghar ett carguard 650 s som jag misstänker drar ström. Och jag har försökt lista ut hur man stänger av det där jävla larmet:)
Ja det gar att ladda upp batteriet med batteriladdare sa att den startar igen. Och om jag kör bilen en gang per vecka sa gar det bara bra att starta den.

ironhead volvoraggare
5 januari 2011 · 4 776 Inlägg

ja du kör för lite med bilen och när det är så kallt som det har vart så brukar kylan dra ut ström också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
mekkarn
5 januari 2011 · 226 Inlägg

Sa vad tycker du? Ska jag byta batteriet eller kan det bli likadant med ett nytt batteri?

ironhead volvoraggare
5 januari 2011 · 4 776 Inlägg

bestäm du själv om du vill slänga bort pengar på ett batteri se bara till att underhålls ladda det du har när du inte använder bilen så ska du se att den klarar sig

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
mekkarn
5 januari 2011 · 226 Inlägg

Tack sa mycket för dina svar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang