Ladda hem manualer?

mekkarn
6 mars 2011 · 226 Inlägg

Finns det nån sida på nätet där man kan ladda hem manualer för att reparera bilar? Som man betalar för alltså

DustRatRacing Vem f*n behöver V8? ;)
6 mars 2011 · 117 Inlägg

Du har ju Haynes om det är såna du menar?? Jag/vi tycker inte dom är dom bästa men, o inte laddar man hem dom heller därifrån ;-) Finns andra ställen åxå.
http://www.haynes.se/
någon specifik bil??? Har några specialställen i usa nämligen jag vet av o brukar använda.
/flisa

Senast redigerat av dr_saab (6 mars 2011)

www.dustratracing.se
//Livet börjar vid 2 kg laddtryck\\
mekkarn
6 mars 2011 · 226 Inlägg

Precis jag hittade haynes å såg att man inte kunde ladda därifrån. Det är en volkswagen caddy 99a tdi som jag söker manual till

DustRatRacing Vem f*n behöver V8? ;)
6 mars 2011 · 117 Inlägg

Tyvärr hittade jag inte din bil...
men kika in själv på www.autozone.com kan ju finnas något som kan va till nytta... som jag missade i farten.
Jag har hittat en hel pärm till Chryslern min, med allt från elscheman, till avgassystemet där....ja, allt typ.

www.dustratracing.se
//Livet börjar vid 2 kg laddtryck\\
mekkarn
6 mars 2011 · 226 Inlägg

Tack ändå! Undrar om det är nån annan vw modell som är rätt så lik vilken manual man kan hitta?

DustRatRacing Vem f*n behöver V8? ;)
6 mars 2011 · 117 Inlägg

Om det är motorn du är ute efter borde det ju finnas andra modeller, även koppling o låda. Är det 1.9 l motor i din?

www.dustratracing.se
//Livet börjar vid 2 kg laddtryck\\
RD_87 Skrotsamlare
6 mars 2011 · 4 031 Inlägg

Det bör vara 1,9Tdi i Caddy 99. Bilen är ju mest besläktad med polo men motorn förekommer ju i flera modeller tex golf.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
mekkarn
6 mars 2011 · 226 Inlägg

Men så bra! Det är kopplingen som jäklas. Blir bara lägre och lägre. Men jag gissar att om det är liknande motor så är säkert det också liknande koppling system?
Är inte säker om den ska luftas eller om det är nån vajer som ska spännas?
Eller om hela kopplingen ska bytas men jag hoppas på det tidigare:)

mekkarn
6 mars 2011 · 226 Inlägg

Och ja det är 1,9 tdi i min caddy

mekkarn
6 mars 2011 · 226 Inlägg

Hittade den här! http://www.emanualonline.com/
Kan det vara något att lita på?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang