Mercedes Benz w210 e320cdi - 00 ( EPC Problem)

roadfast
11 april 2011 · 3 Inlägg

Hejsan jag undrade om någon utav er där ute har någon koll på vad som kan ha hänt min Mercedes?. Det är så att om jag är ute och kör lugnt så går den som en klocka i både motor och låda men om jag vill dra ur den lite och jag klämmer ner gasen så den växlar ner så tvärdör motorn och EPC lampan börjar lysa EPC = Electric power control. Sedan när den väl har dött så får jag dra ur nyckeln och vänta i någon minut sedan startar den lika lätt som vanligt och EPC lampan har slocknat. Är Tacksam för svar.

roadfast
12 april 2011 · 3 Inlägg

hallå nån?

olsson73
20 maj 2011 · 2 Inlägg

Hej! Såg att du hade problem med epc!! Har exakt samma problem med min mb 270cdi  den funkar hur bra som helst när man åker lugnt å försiktigt,men drar man ur den så klipper den motorn direkt å epc`n tänder sej å motorn dör sen startar den direkt igen å går hur bra som helst!! Så till min fråga har du fått klarhet i vad din hade för problem?? Har kört diagnos å det kommer upp en hel rad saker som kan vara problemet som lite diesel i tanken,tätt filter men dä är det inte fel på iaf för filtret är bytt idag å diesel finns då!!smile / m.v.h olsson73

mr240
29 september 2011 · 136 Inlägg

ska ev köpa en merca mer exakt samma fel fast den startar inte alls längre:S har någon av er fått reda på vad det var för fel?

man måste våga satsa för att kunna vinna
Volvo V70 fas2 "Fasen" (2008)
olsson73
7 oktober 2011 · 2 Inlägg

Hallå!! Ja mä min merca va det högtryckspumpen!! Bytte den å sen gick den klockrent.. Har en pump till liggandes!! :-)

unquattro
13 februari 2012 · 64 Inlägg

Lyfter gammal tråd någon som hittat bot detta konstiga fenomen? har en c-class 220 cdi med exakt samma fel har bytt alla o-ringar filter rör mm men det är samma sak

Audi A4 1.8ts quattro "605whp" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang