Eftersnack: Friday Night Meet 13/5 Parkeringshuset våning 3/4 Jakobsberg 20.00

micraracing
15 maj 2011 · 51 Inlägg

ja ja. jag vill i alla fall bara tacka för en som vanligt trevlig träff! big_smile

Mazda MX-5 "Miata" (1998)
Kuffe Audi:ot
15 maj 2011 · 183 Inlägg

speedfreak__ skrev:
Vad fan alla klagar vita bmwn,  vad är detta? Är det klagomål eller ?
Man får  ju varva sin bil när som hälst och vart som hälst!

Tydligen är det klagomål. Prova att stå bakom bilen i ett garage nästa gång?
Med tanke på att larmet gick på en bil 20-30m ifrån så var ditt avgassmällande knappast trevligt för våra öron.
Varva framför snuten nästa gång så får vi se vad de säger om "Var som helst o när som helst"

Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines.
Fuzzer SMR | SM Racing
15 maj 2011 · 651 Inlägg

Äh, bmwn lät ju fint iaf big_smile Tycker jag!

SM Racing
BMW E30 325 "Touring" (1990)
b_tech
15 maj 2011 · 63 Inlägg

Tur man åkte på valhalla så man fick se lite mer seriöst gasade ;P

“ Turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
Hamberg R-Berg
15 maj 2011 · 392 Inlägg

speedfreak__ skrev:
Vad fan alla klagar vita bmwn,  vad är detta? Är det klagomål eller ?
Man får  ju varva sin bil när som hälst och vart som hälst!

Släppa kopplingen och lära sig köra som folk, helst gärna bland människor och bilar i ett p-hus, det är inte det minsta häftigt!

Volkswagen Caddy "Airlift Performance" (2006)
speedfreak__
15 maj 2011 · 25 Inlägg

Hamberg skrev:

speedfreak__ skrev:
Vad fan alla klagar vita bmwn,  vad är detta? Är det klagomål eller ?
Man får  ju varva sin bil när som hälst och vart som hälst!

Släppa kopplingen och lära sig köra som folk, helst gärna bland människor och bilar i ett p-hus, det är inte det minsta häftigt!

Kör du som folk om du vill, och inte alla tänker samma som du.

Kuffe
Du älskar klaga jag ser detta. Vet du att  jag tycker inte också om många saker, men jag klagar inte som en bebis som inte har fått sin godis.
Och ursäkta mig om jag har förstort era öron och träff.

Senast redigerat av speedfreak__ (15 maj 2011)

Fuzzer SMR | SM Racing
15 maj 2011 · 651 Inlägg

speedfreak__ skrev:

Hamberg skrev:

speedfreak__ skrev:
Vad fan alla klagar vita bmwn,  vad är detta? Är det klagomål eller ?
Man får  ju varva sin bil när som hälst och vart som hälst!

Släppa kopplingen och lära sig köra som folk, helst gärna bland människor och bilar i ett p-hus, det är inte det minsta häftigt!

Kör du som folk om du vill, och inte alla tänker samma som du.

Kuffe
Du älskar klaga jag ser detta. Vet du att  jag tycker inte också om många saker, men jag klagar inte som en bebis som inte har fått sin godis.
Och ursäkta mig om jag har förstort era öron och träff.

Du förstörde inte min kväll iaf, jag tycker att din bmw låter bra wink

SM Racing
BMW E30 325 "Touring" (1990)
Kuffe Audi:ot
15 maj 2011 · 183 Inlägg

speedfreak__ skrev:

Hamberg skrev:

speedfreak__ skrev:
Vad fan alla klagar vita bmwn,  vad är detta? Är det klagomål eller ?
Man får  ju varva sin bil när som hälst och vart som hälst!

Släppa kopplingen och lära sig köra som folk, helst gärna bland människor och bilar i ett p-hus, det är inte det minsta häftigt!

Kör du som folk om du vill, och inte alla tänker samma som du.

Kuffe
Du älskar klaga jag ser detta. Vet du att  jag tycker inte också om många saker, men jag klagar inte som en bebis som inte har fått sin godis.
Och ursäkta mig om jag har förstort era öron och träff.

http://arkiv.mitti.se:4711/2010/29/jarf … -008-A.pdf

Det här var snart 1år sen, behöver inte säga mer.

Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines.
Troetter
15 maj 2011 · 18 Inlägg

Denna ständiga balansgång med att antingen stå tyst och trevlig i timmar i väntan på att något roligare kommer att ske eller att ha roligt här och nu. Det går inte att äta kakan samtidigt som man har den kvar, tyvärr...

thelaughingmadman
15 maj 2011 · 711 Inlägg

speedfreak__ skrev:
Man får  ju varva sin bil när som hälst och vart som hälst!

Faktiskt inte.
Om man läser Trafikförordningen 4 kap. § 8:

Med ett motordrivet fordon får onödig och störande körning inte äga rum vid bostadsbebyggelse. Föraren av ett sådant fordon skall i övrigt anpassa färdväg, hastighet och färdsätt så att andra inte störs i onödan.

Sen är en ettrig motor inte så häftig bara för att det ekar i garaget. Undra om inte min bil skulle dränka din ganska ordentligt (ljudmässigt alltså) - fast å andra sidan har jag inget behov att söka bekräftelse hos andra. Speciellt inte värderat på hur min bil låter smile

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
evilaudio
15 maj 2011 · 16 195 Inlägg

thelaughingmadman skrev:

speedfreak__ skrev:
Man får  ju varva sin bil när som hälst och vart som hälst!

Faktiskt inte.
Om man läser Trafikförordningen 4 kap. § 8:

Med ett motordrivet fordon får onödig och störande körning inte äga rum vid bostadsbebyggelse. Föraren av ett sådant fordon skall i övrigt anpassa färdväg, hastighet och färdsätt så att andra inte störs i onödan.

Sen är en ettrig motor inte så häftig bara för att det ekar i garaget. Undra om inte min bil skulle dränka din ganska ordentligt (ljudmässigt alltså) - fast å andra sidan har jag inget behov att söka bekräftelse hos andra. Speciellt inte värderat på hur min bil låter smile

värst va vissa lagar ska följas till punkt å pricka.   

antar att du inte åker på streetrace eller?

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
15 maj 2011 · 1 177 Inlägg

speedfreak__: Jag som är en av arrangörerna av den här träffen tycker att det du gör i phuset är helt jävla onödigt. Tänk på att det finns barn, djur och även folk som är riktigt känsliga för höga smällar och dån (bl.a jag).

Tänkte på att du skulle få svara på lite frågor... eller vad säger du?

1. Du kör hjulspinn längs med en hel gång mellan bilarna när du ska åka vilket resulterar i hög hastighet och fara för någon som springer ut (barn, hund, vuxna). Är detta okej tycker du?

2. Tycker du att det är coolt det du gör och att alla står kvar och pratar om hur häftig din bil med hål i avgaset låter, och du blir kvällens räddare?

3. Ska du stå och burna och smälla med ditt avgassystem nästa träff också, och tycka att det är grymt?

Gillar du att utsätta folk och annat för fara, blästra andras bilar och föra ett jävla ljud efter dig, så kan du hitta ett annat ställe och göra det på.

Förr eller senare kommer folk att tröttna på dig och illa saker kan komma att hända både dig och bilen (folk skriker efter dig när du gör detta). Detta är inget hot, utan det som hörs från folk i huset.

Så gör som dem flesta gör, parkera bilfan, stäng av den, mingla runt med folk och njut av sällskapet, annars är du inte välkommen på våra träffar igen, såna som du förstör hela grejen med en TRÄFF!

Händer detta igen kommer arrangörerna se till att du lämnar platsen, eller så tas regnr och du har lagen på dig...

Puss och kram

Andro TNM

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
15 maj 2011 · 1 177 Inlägg

Flikar in en sak som devilaudio nämnde, varför har vi träffarna?

Evil: Vi har träffarna i syfte att precis som du menar, dema sina bilar, ha kul, snacka skit med folk, knyta nya kontakter osv osv. Spela på så mycket du vill, men bara att hålla nivån då man själv känner att det inte stör folk i phuset smile

Burna och sladda och allt vad det heter, kan man ta någon annan stans eller senare på kvällen! wink

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
Zlatko-Dz
15 maj 2011 · 20 Inlägg

evilaudio skrev:

thelaughingmadman skrev:

speedfreak__ skrev:
Man får  ju varva sin bil när som hälst och vart som hälst!

Faktiskt inte.
Om man läser Trafikförordningen 4 kap. § 8:

Med ett motordrivet fordon får onödig och störande körning inte äga rum vid bostadsbebyggelse. Föraren av ett sådant fordon skall i övrigt anpassa färdväg, hastighet och färdsätt så att andra inte störs i onödan.

Sen är en ettrig motor inte så häftig bara för att det ekar i garaget. Undra om inte min bil skulle dränka din ganska ordentligt (ljudmässigt alltså) - fast å andra sidan har jag inget behov att söka bekräftelse hos andra. Speciellt inte värderat på hur min bil låter smile

värst va vissa lagar ska följas till punkt å pricka.   

antar att du inte åker på streetrace eller?

Precis! För många spelar brainiacs med lagar...
Antar att dom kör streetrace på tv spel isf big_smile

thelaughingmadman
15 maj 2011 · 711 Inlägg

evilaudio skrev:
värst va vissa lagar ska följas till punkt å pricka.   

antar att du inte åker på streetrace eller?

Äpplen och päron.
Men du är ju inte där för att skaffa vänner, eller hur - utan för att spela musik högt? Jag har inget problem med hörseln, så jag behöver inte höja musiken till löjliga nivåer för att höra den ändå.

Om det är högljudda bilar på något streetrace man är ute och tittar på, så håller jag man för öronen. När jag tittar på någons bil, diskuterar lösningar/byggen/lackjob etc etc, så känner jag inget behov av att bli överröstad av någon som varvar sin bil, eller spelar så högt att man ändå inte kan urskilja musiken ändå...

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
evilaudio
15 maj 2011 · 16 195 Inlägg

thelaughingmadman skrev:

evilaudio skrev:
värst va vissa lagar ska följas till punkt å pricka.   

antar att du inte åker på streetrace eller?

Äpplen och päron.
Men du är ju inte där för att skaffa vänner, eller hur - utan för att spela musik högt? Jag har inget problem med hörseln, så jag behöver inte höja musiken till löjliga nivåer för att höra den ändå.

Om det är högljudda bilar på något streetrace man är ute och tittar på, så håller jag man för öronen. När jag tittar på någons bil, diskuterar lösningar/byggen/lackjob etc etc, så känner jag inget behov av att bli överröstad av någon som varvar sin bil, eller spelar så högt att man ändå inte kan urskilja musiken ändå...

nee ja åker inte på träffar för att skaffa polare..

ja åker dit för att visa upp mina bilar/dema stereon.

löjlig nivå?


brukar du köra streetrace på tomgång?

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
evilaudio
15 maj 2011 · 16 195 Inlägg

Galic_Andro skrev:
Flikar in en sak som devilaudio nämnde, varför har vi träffarna?

Evil: Vi har träffarna i syfte att precis som du menar, dema sina bilar, ha kul, snacka skit med folk, knyta nya kontakter osv osv. Spela på så mycket du vill, men bara att hålla nivån då man själv känner att det inte stör folk i phuset smile

Burna och sladda och allt vad det heter, kan man ta någon annan stans eller senare på kvällen! wink

flytta träffen till ikeaparkeringen så blir ni av med en massa "problem"..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
b_tech
15 maj 2011 · 63 Inlägg

årets första träff va på ikea parkeringen, såg ju hur det gick......

“ Turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
evilaudio
15 maj 2011 · 16 195 Inlägg

b_tech skrev:
årets första träff va på ikea parkeringen, såg ju hur det gick......

ja va inte där.. 

men där kan man iaf spela hur mycke man vill utan att man stör nån.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
thelaughingmadman
15 maj 2011 · 711 Inlägg

evilaudio skrev:
brukar du köra streetrace på tomgång?

Jag kör inte streetrace smile

evilaudio skrev:
flytta träffen till ikeaparkeringen så blir ni av med en massa "problem"..

Okej, åk dit då!

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang