Det går lite trögt. Vi har hållt på med s10an lite nu dom 2 senaste veckorna, ska bytas övre bärarmar och monteras in dämpare i fram för att slippa allt guppande. Men allt sitter ju som berg på den biljäveln men igår lyckades vi få loss den sista muttern för den ena bärarmen så nu ska det väl vara dags att montera ihop den snart igen.
Sen är det lite mer Candy beställt och vi har även fått lite saker pulverlackade. Lär få av hytten så vi kan ta och börja montera sakerna i bak någongång.
/Matte
Senast redigerat av LowLifeS10 (6 februari 2012)
Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|
Idag har vi rensat klart hela hytten och lyft av den, har även pallat upp ramen och plockat av hjulen. Så nu börjar väl det lite mer roligare, att kapa bort och montera dit nya saker.
Hytten rensad på allt så nu ligger det prylar överallt i garaget, får se om vi hittar allt när det är dags att montera ihop den sen
Dags att lyfta av den.
Sådär ja, Äntligen.
Ramen uppallad och hjul borttagna
Over 'n Out
Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|
Idag togs hela framvagnen bort, det kommer att bli en ny som höjer upp bärarmarna ca 3 tum så att ramen blir det första som tar i marken och styrning som mustang från 79-93 har ska monteras. Det enda som kanske ska sparas till en början är spindeln + trumbromsen. Ska dit med skivbromsar och droppade spindlar senare.
Spindel + fjäder borta.
Nu är skiten lös, jävla va kladdigt allt var.
Nu ser det lite fräschare ut
Bladfjädringen togs också bort + lite mer skit som ska bytas ut.
In action...
Sådär jah! Lite mer saker ska bort sedan är det dags att provmontera det nya sakerna.
Flakets fästen har också tagit bort för dom ska bytas ut till lägre fästen för att sänka flaket och hytten jäms med ramen.
Skiten som tagits bort i bak
Börjar bli mycke skit som bara står där inne nu.
Blir att fortsätta på söndag, förhoppningsvis hinner vi provmontera nått av det nya.
Over 'n out
....
Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|
Emilius skrev: Alltid lika kul att följa dina minitruck projekt, du lägger ner fint arbete på dem
Men ska du inte ha isvetsad notch?
Tackar Nä, det räcker med bultat. Det är bultat på 10an också, många som kör med bolt-on notchar. Säkrare att få dom tillverkade av någon som verkligen kan svetsa så den inte rasar ihop vid första guppet man kör över
Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|
Emilius skrev: Alltid lika kul att följa dina minitruck projekt, du lägger ner fint arbete på dem
Men ska du inte ha isvetsad notch?
Tackar Nä, det räcker med bultat. Det är bultat på 10an också, många som kör med bolt-on notchar. Säkrare att få dom tillverkade av någon som verkligen kan svetsa så den inte rasar ihop vid första guppet man kör över
Det är ju faktiskt vettigt ja. Tog bara för givet att du kunde svetsa proffessionellt också, då du verkar kunna en del Men kan man inte svetsa riktigt bra är det nog bäst att ge fan i ramen, helt sant. Det är nog inte många som tänker så.
Emilius skrev: Alltid lika kul att följa dina minitruck projekt, du lägger ner fint arbete på dem
Men ska du inte ha isvetsad notch?
Tackar Nä, det räcker med bultat. Det är bultat på 10an också, många som kör med bolt-on notchar. Säkrare att få dom tillverkade av någon som verkligen kan svetsa så den inte rasar ihop vid första guppet man kör över
Det är ju faktiskt vettigt ja. Tog bara för givet att du kunde svetsa proffessionellt också, då du verkar kunna en del Men kan man inte svetsa riktigt bra är det nog bäst att ge fan i ramen, helt sant. Det är nog inte många som tänker så.
Jo man har ju sett en del bilder på bilar med kassa svetsningar Men svets är införskaffad så snart så ska man väl våga svetsa lite, men just notchen kändes inte som ett nybörjarprojekt
Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|
Tackar Nä, det räcker med bultat. Det är bultat på 10an också, många som kör med bolt-on notchar. Säkrare att få dom tillverkade av någon som verkligen kan svetsa så den inte rasar ihop vid första guppet man kör över
Det är ju faktiskt vettigt ja. Tog bara för givet att du kunde svetsa proffessionellt också, då du verkar kunna en del Men kan man inte svetsa riktigt bra är det nog bäst att ge fan i ramen, helt sant. Det är nog inte många som tänker så.
Jo man har ju sett en del bilder på bilar med kassa svetsningar Men svets är införskaffad så snart så ska man väl våga svetsa lite, men just notchen kändes inte som ett nybörjarprojekt
Fint det, och nej, notchen kanske inte är det första man bör ge sig på direkt