Strålkastarfilm från biltema?

Pim_Pim
23 oktober 2012 ·

Fear38 skrev:

Pim_Pim skrev:
Flashigt Zzoink!

Varenda gång jag har tänkt o köpa gul toning på Biltema så har skiten varit slutsåld..
Så nu får jag väl handla på internet istället.. Nån som har nån sida som säljer billigt ?

är väl bara o kolla annonserna här på garaget vetja    http://www.garaget.org/annonser/prylar/ … 0cm_325296

Sant.. Dock vet man inte om man får sin film när man har betalat.

Fear38
23 oktober 2012 · 658 Inlägg

Pim_Pim skrev:

Fear38 skrev:

Pim_Pim skrev:
Flashigt Zzoink!

Varenda gång jag har tänkt o köpa gul toning på Biltema så har skiten varit slutsåld..
Så nu får jag väl handla på internet istället.. Nån som har nån sida som säljer billigt ?

är väl bara o kolla annonserna här på garaget vetja    http://www.garaget.org/annonser/prylar/ … 0cm_325296

Sant.. Dock vet man inte om man får sin film när man har betalat.

Klart man får, PM:a mig du......  wink Annars kan du ju gå in här samma som har där o kolla betyg/omdömen wink
http://www.tradera.com/stralkastarfilm- … _166694796

Senast redigerat av Fear38 (23 oktober 2012)

SpeedOfLight
23 oktober 2012 · 1 432 Inlägg

joH900 skrev:

hangman skrev:

joH900 skrev:

Ursprungliga fronten på 9-5, 1998-2001 finns ej med fabriksmonterat xenon. Det kom först i och med den första faceliften 2002. Efter 2002 har de dessutom oslipat klart plastglas, 1998-2001 har vanligt slipat glas.

du verkar veta vad du pratar om, men att saab inte hade xenon innan 2002 låter helt jävla otroligt dåligt...

Ja de var ju inte först om vi säger så... BMW lär varit ganska tidiga med xenon, E32 skall gå att ha fått med xenon  1992.

Tveksam till att Volvo erbjöd xenon innan 2000, men det är bara en ren gissning.

Och för att va lite ontopic då så är det lite synd att de inte säljer transparent film också... Så slipper man blästrade strålkastare smile Såklart med största sannolikhet lika olagligt som färgad film, men har väldigt svårt och se att man får böter/ombes om man har transparent film på som skydd eftersom den inte syns om man gör det noga. Har monterat det på två bilar som jag har och vet man inte om att den sitter där så syns den knappt. smile

Sen är det som vanligt, om någon lyckas besikta med färgad film så betyder det inte att det är lagligt, det beror på vilken besiktningsman man får. smile

Jag har transparant skyddsfilm om du är ute efter det.

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
-Dolken-
23 oktober 2012 · 29 Inlägg

Vet ej hur man lägger upp bilder här, men har lagt upp 2 st där mina bilder är (bild 2 o 3). Det är den mattsvarta

hangman
23 oktober 2012 · 2 174 Inlägg

-Dolken- skrev:
Vet ej hur man lägger upp bilder här, men har lagt upp 2 st där mina bilder är (bild 2 o 3). Det är den mattsvarta

snyggt men känns som ljuset halveras i effekt?

-Dolken-
23 oktober 2012 · 29 Inlägg

teck! allt som ska synas för andra (broms, blinkers o dimljus) syns hur bra som helst, självklart lite sämre men syns tydligt! är värre med ljuset man själv behöver (hel/halvljus) de blir MYCKET sämre

-Dolken-
23 oktober 2012 · 29 Inlägg

*tack

granadadr
23 oktober 2012 · 7 305 Inlägg

ursäktar att jag kanske låter gubbig,, men tror att mattsvarta lysen är en snutmagnet,, syns ju på 100m avstånd att det är filmat wink

SpeedOfLight
23 oktober 2012 · 1 432 Inlägg

Jag har gjort en Audi A5 med mattsvart fram, det syns inte så farligt då man tänder halv/helljuset, det e mest på position eller då lysena är avstängd som man reagerar på att de är matt

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Boveln
23 oktober 2012 · 37 Inlägg

-Dolken- skrev:
Vet ej hur man lägger upp bilder här, men har lagt upp 2 st där mina bilder är (bild 2 o 3). Det är den mattsvarta

Riktigt snyggt! Är nåt av dom tonade ljusen igång på nån av bilderna? smile

-Dolken-
24 oktober 2012 · 29 Inlägg

Granadadr: det srämmer nog smile men som speedoflight säger så ser man det mest om de är släckt smile
Boveln: tackar! Ja dimljusen på bild 3 är tonade o tända smile

Boveln
24 oktober 2012 · 37 Inlägg

-Dolken- skrev:
Granadadr: det srämmer nog smile men som speedoflight säger så ser man det mest om de är släckt smile
Boveln: tackar! Ja dimljusen på bild 3 är tonade o tända smile

Nice, får nog bli sådan på baklyktor och dimljus vid tillfälle big_smile

SpeedOfLight
24 oktober 2012 · 1 432 Inlägg

Boveln skrev:

-Dolken- skrev:
Granadadr: det srämmer nog smile men som speedoflight säger så ser man det mest om de är släckt smile
Boveln: tackar! Ja dimljusen på bild 3 är tonade o tända smile

Nice, får nog bli sådan på baklyktor och dimljus vid tillfälle big_smile

Jag brukar använda den matta som standard på alla dimljus nästan då jag monterar åt folk, för det gör att dimljusen nästan döljs helt... Grymt snyggt

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
granadadr
24 oktober 2012 · 7 305 Inlägg

SpeedOfLight skrev:

Boveln skrev:

-Dolken- skrev:
Granadadr: det srämmer nog smile men som speedoflight säger så ser man det mest om de är släckt smile
Boveln: tackar! Ja dimljusen på bild 3 är tonade o tända smile

Nice, får nog bli sådan på baklyktor och dimljus vid tillfälle big_smile

Jag brukar använda den matta som standard på alla dimljus nästan då jag monterar åt folk, för det gör att dimljusen nästan döljs helt... Grymt snyggt

det vore nått för mig wink jag har ju dolda dimljus på cossyn smile

SpeedOfLight
24 oktober 2012 · 1 432 Inlägg

granadadr skrev:

SpeedOfLight skrev:

Boveln skrev:

Nice, får nog bli sådan på baklyktor och dimljus vid tillfälle big_smile

Jag brukar använda den matta som standard på alla dimljus nästan då jag monterar åt folk, för det gör att dimljusen nästan döljs helt... Grymt snyggt

det vore nått för mig wink jag har ju dolda dimljus på cossyn smile

Det går ju att lösa wink

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
CiskoKid
25 oktober 2012 · 10 Inlägg

Monterade Biltemas gula på dimljusen på min Saab 9-5 -07. Körde noobstuk fullt ut utan vare sig en droppe vatten, såpa eller värmekälla. Resultatet blev ju också därefter så därför skippar jag bild... Men på avstånd är det snyggt big_smile

PS: Har halvdana bilder på min sida..

Senast redigerat av CiskoKid (26 oktober 2012)

Saab 9-5 BioPower "Säpo" (2007)
Stripz Voodoo
28 oktober 2012 · 1 444 Inlägg

har  gul film på orglyktorna fram på bilen jämförman med förra året  då jag körde utan och nu  och sen på extraljusen så blir de inte alls nå  frost  lr is på  filmen medans  extraljusen är riktigt  frostiga..

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
hangman
28 oktober 2012 · 2 174 Inlägg

Stripz skrev:
har  gul film på orglyktorna fram på bilen jämförman med förra året  då jag körde utan och nu  och sen på extraljusen så blir de inte alls nå  frost  lr is på  filmen medans  extraljusen är riktigt  frostiga..

tvätta dom noga innan och sträck filmen över, värm kanterna och skär till, inget jävla vatten och skit.

Stripz Voodoo
28 oktober 2012 · 1 444 Inlägg

hangman skrev:

Stripz skrev:
har  gul film på orglyktorna fram på bilen jämförman med förra året  då jag körde utan och nu  och sen på extraljusen så blir de inte alls nå  frost  lr is på  filmen medans  extraljusen är riktigt  frostiga..

tvätta dom noga innan och sträck filmen över, värm kanterna och skär till, inget jävla vatten och skit.

??

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Pendulum
30 oktober 2012 · 1 298 Inlägg

Var tvungen att handla lite röktonad film till vinterbilen.
Innan:
https://www1.garaget.org/gallery/images/23/22440/22440-b917fd0cd7c524c2bd67ef93e62c8f5e.jpg

Efter:
https://www1.garaget.org/gallery/images/23/22440/22440-0aa3534cb06f181fa0ea66d81f221c52.jpg

Mycket lättjobbad. Har varit med och hjälpt en vän att tona lyktorna med film från soyafilm och denna var minst lika lättjobbad. smile

Lägger även en bild med halvljuset påslaget:
https://www1.garaget.org/gallery/images/23/22440/22440-171965438c25fed6020a884b6969972e.jpg

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang