EFTERSNACK: Linköpingsträffen #6 29/9 -12 Säsongsavslutning!

BillyRawKid Only the destiny can judge me
5 oktober 2012 · 29 Inlägg

Nisse_Bravo skrev:
Här är 2 av klippen från träffen.

http://www.youtube.com/watch?v=bk5-T0ZD … ature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=1wC7daX_ … ature=plcp

mvh Mattias

245an e död idag xD rest in Peace skåpet. Men motorn sitter i en annan Volvo nu som kommer synas nästa år

Raazzz
5 oktober 2012 · 103 Inlägg

Decerto skrev:

Raazzz skrev:
Var massor som plåta o filma med systemkameror men inget har kommit ut, är lite tråkigt för på en bilträff åker man oftast på för o synas o bjuda något , då vill man ju även se de på nätet sen. För mig blir det nog inte nån mer lkpg träff!

Fast du var väl i lkpg för att köra på mantorp precis som jag?
Då låg ju denna träff bra till. Eller åkte du ända från norra stockholm för att denna träff?

Jag bor utanför norrköping:)

Raazzz
5 oktober 2012 · 103 Inlägg

Puffen92 skrev:

Raazzz skrev:
Var massor som plåta o filma med systemkameror men inget har kommit ut, är lite tråkigt för på en bilträff åker man oftast på för o synas o bjuda något , då vill man ju även se de på nätet sen. För mig blir det nog inte nån mer lkpg träff!

nu ska vi inte vara sån :c
länga te nästa år iställe! jag kommer vara där å bomba sönder me foton å filmer ;> missa denna träff pga firande för mig..annars hade jag fotat sönder tot ^^

Får ge de en chans till våren då! Uppskattas som fan tilldom som tar sig tid o fotar!smile

Raazzz
5 oktober 2012 · 103 Inlägg

Azorthian skrev:

Raazzz skrev:
Var massor som plåta o filma med systemkameror men inget har kommit ut, är lite tråkigt för på en bilträff åker man oftast på för o synas o bjuda något , då vill man ju även se de på nätet sen. För mig blir det nog inte nån mer lkpg träff!

Jodå, klart du ska komma till flera LKPG träffar smile Är bara vädret dugligt så kommer jag stå och filma som vanligt o lägga upp en film. Det brukar jag göra såvida det inte ösregnar o e pisskallt.

Låter bra, satsar vi på grymma träffar nästa år!!smile

Decerto
5 oktober 2012 · 404 Inlägg

Raazzz skrev:

Decerto skrev:

Raazzz skrev:
Var massor som plåta o filma med systemkameror men inget har kommit ut, är lite tråkigt för på en bilträff åker man oftast på för o synas o bjuda något , då vill man ju även se de på nätet sen. För mig blir det nog inte nån mer lkpg träff!

Fast du var väl i lkpg för att köra på mantorp precis som jag?
Då låg ju denna träff bra till. Eller åkte du ända från norra stockholm för att denna träff?

Jag bor utanför norrköping:)

hmm då har jag missuppfattat detta. hade för med att m/t kom från norrtälje:D nu är man fan snurrig.

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
Raazzz
5 oktober 2012 · 103 Inlägg

Decerto skrev:

Raazzz skrev:

Decerto skrev:

Fast du var väl i lkpg för att köra på mantorp precis som jag?
Då låg ju denna träff bra till. Eller åkte du ända från norra stockholm för att denna träff?

Jag bor utanför norrköping:)

hmm då har jag missuppfattat detta. hade för med att m/t kom från norrtälje:D nu är man fan snurrig.

det gör dom, men dom sponsrar mig o mitt bygge en del därav all reklam på bilen!smile

Raazzz
5 oktober 2012 · 103 Inlägg

mejmotorsport skrev:
Till Raazzz :

Du måste ju komma på fler träffar för jag vill gärna se mer utav din 740 T5 !

då får vi ordna till det, nästa år blir bilen mer gjort med, planerar ett turbo byte, stava block , nya kammar och mycket laddtryck! ska mappa om bilen med nya spridare och så mycket laddtryck nuvarande turbon klarar snart så ska bli intressant o se bromspapper på det sen:)

kleinis
5 oktober 2012 · 253 Inlägg

BillyRawKid skrev:

Nisse_Bravo skrev:
Här är 2 av klippen från träffen.

http://www.youtube.com/watch?v=bk5-T0ZD … ature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=1wC7daX_ … ature=plcp

mvh Mattias

245an e död idag xD rest in Peace skåpet. Men motorn sitter i en annan Volvo nu som kommer synas nästa år

Den där motorn låter såå trött, nästa år vill vi se den med en stor jävla turbo ! wink

Subaru Impreza "RWD Imprezan" (1999)
BillyRawKid Only the destiny can judge me
6 oktober 2012 · 29 Inlägg

kleinis skrev:

BillyRawKid skrev:

Nisse_Bravo skrev:
Här är 2 av klippen från träffen.

http://www.youtube.com/watch?v=bk5-T0ZD … ature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=1wC7daX_ … ature=plcp

mvh Mattias

245an e död idag xD rest in Peace skåpet. Men motorn sitter i en annan Volvo nu som kommer synas nästa år

Den där motorn låter såå trött, nästa år vill vi se den med en stor jävla turbo ! wink

Hehe den gick dåligt tyvärr men går för jävla bra när den väl går xD men det e webrar som e på gång te den nu:)

M-Egerborn
6 oktober 2012 · 205 Inlägg

BillyRawKid skrev:
Hehe den gick dåligt tyvärr men går för jävla bra när den väl går xD men det e webrar som e på gång te den nu:)

ska han sätta webrar på en b234f? tongue

Volvo 944 GL "Golden Pearl" (1991)
Putteliten
6 oktober 2012 · 9 086 Inlägg

Azorthian skrev:

BillyRawKid skrev:
Hehe den gick dåligt tyvärr men går för jävla bra när den väl går xD men det e webrar som e på gång te den nu:)

ska han sätta webrar på en b234f? tongue

Vad är problemet? Gör han rätt så lär ju få bra mycke mera klös i den med webrar än med insprutet!

M-Egerborn
6 oktober 2012 · 205 Inlägg

Putteliten skrev:

Azorthian skrev:

BillyRawKid skrev:
Hehe den gick dåligt tyvärr men går för jävla bra när den väl går xD men det e webrar som e på gång te den nu:)

ska han sätta webrar på en b234f? tongue

Vad är problemet? Gör han rätt så lär ju få bra mycke mera klös i den med webrar än med insprutet!

Och vem sa att det var några problem? Jag frågade för att jag tycker det är fränt med webrar???

Volvo 944 GL "Golden Pearl" (1991)
Putteliten
6 oktober 2012 · 9 086 Inlägg

Azorthian skrev:

Putteliten skrev:

Azorthian skrev:

ska han sätta webrar på en b234f? tongue

Vad är problemet? Gör han rätt så lär ju få bra mycke mera klös i den med webrar än med insprutet!

Och vem sa att det var några problem? Jag frågade för att jag tycker det är fränt med webrar???

Riktigt fränt på en 16V maskin....

BillyRawKid Only the destiny can judge me
6 oktober 2012 · 29 Inlägg

Putteliten skrev:

Azorthian skrev:

Putteliten skrev:

Vad är problemet? Gör han rätt så lär ju få bra mycke mera klös i den med webrar än med insprutet!

Och vem sa att det var några problem? Jag frågade för att jag tycker det är fränt med webrar???

Riktigt fränt på en 16V maskin....

Den kommer bli grym:) fast motorn sitter inte i 245an längre sitter nu i en annan volvo han skaffa.

ClabbeGTE
6 oktober 2012 · 15 Inlägg

Personligen funderar jag på att ge upp träffarna i Linköping för gott efter bara ett år tyvärr. sad
Det beror mest på att det känns väldigt mycket som när grabbarna från gårdarna träffas inne i stan, väldigt lite bilträff och väldigt mycket busköra. Buskörandet går ju självklart dra ner på ioförsig men rent allmänt känns hela Linköpingsträffen lite som att folk ställer ut vad för skit som helst på bilträffsparkeringen.
Det står allt från sönderrostade 740 till knappt stylade Golf 2 och nya!?! bilar på parkeringen för finbilar??roll

Antingen har man en bilträff eller så har man en buskörningsträff men jag tycker inte att båda ska vara på samma ställe faktiskt. Mitt största problem är att jag vill inte ställa min bil bredvid några skrothögar, för de ägarna behöver inte vara rädda om sina bilar vilket jag och andra som lagt ner tid och pengar är.

Hoppas folk kan börja ta ansvar och ställa sina Svenssonbilar någon annanstans i fortsättningen än bredvid någons ögonsten.

Peace out cool

Senast redigerat av ClabbeGTE (6 oktober 2012)

Att axa 0-100 är en sak, det är mellan 100-200 som det märks skillnad. :D
Opel Manta GTE "Gamle Svarten" (1984)
Lancia Delta Integrale "SchwiiiiiipN" (1991)
M-Egerborn
7 oktober 2012 · 205 Inlägg

ClabbeGTE skrev:
Personligen funderar jag på att ge upp träffarna i Linköping för gott efter bara ett år tyvärr. sad
Det beror mest på att det känns väldigt mycket som när grabbarna från gårdarna träffas inne i stan, väldigt lite bilträff och väldigt mycket busköra. Buskörandet går ju självklart dra ner på ioförsig men rent allmänt känns hela Linköpingsträffen lite som att folk ställer ut vad för skit som helst på bilträffsparkeringen.
Det står allt från sönderrostade 740 till knappt stylade Golf 2 och nya!?! bilar på parkeringen för finbilar??roll

Antingen har man en bilträff eller så har man en buskörningsträff men jag tycker inte att båda ska vara på samma ställe faktiskt. Mitt största problem är att jag vill inte ställa min bil bredvid några skrothögar, för de ägarna behöver inte vara rädda om sina bilar vilket jag och andra som lagt ner tid och pengar är.

Hoppas folk kan börja ta ansvar och ställa sina Svenssonbilar någon annanstans i fortsättningen än bredvid någons ögonsten.

Peace out cool

Alltså... bilträffarna är ju inte BARA för extremt stylade bilar med fin puts, bilträffar är till för alla bilintresserade som gillar att kolla på folks bilar, fula som snygga osv... Så de där är nog din smaksak som säger sådär, du kan ju inte be folk att inte komma på bilträffarna för att du inte tycker om dom. Det är ju inte någon utställningsshow direkt, det är en träff för att folk ska komma och kolla på bilarna, ev ställa ut sina bilar, leka av sig lite om dom känner för det ( Bara inte i närheten av andra bilar som står parkerade etc som vissa idioter får för sig ) och umgås med varandra...

Volvo 944 GL "Golden Pearl" (1991)
BillyRawKid Only the destiny can judge me
7 oktober 2012 · 29 Inlägg

Azorthian skrev:

ClabbeGTE skrev:
Personligen funderar jag på att ge upp träffarna i Linköping för gott efter bara ett år tyvärr. sad
Det beror mest på att det känns väldigt mycket som när grabbarna från gårdarna träffas inne i stan, väldigt lite bilträff och väldigt mycket busköra. Buskörandet går ju självklart dra ner på ioförsig men rent allmänt känns hela Linköpingsträffen lite som att folk ställer ut vad för skit som helst på bilträffsparkeringen.
Det står allt från sönderrostade 740 till knappt stylade Golf 2 och nya!?! bilar på parkeringen för finbilar??roll

Antingen har man en bilträff eller så har man en buskörningsträff men jag tycker inte att båda ska vara på samma ställe faktiskt. Mitt största problem är att jag vill inte ställa min bil bredvid några skrothögar, för de ägarna behöver inte vara rädda om sina bilar vilket jag och andra som lagt ner tid och pengar är.

Hoppas folk kan börja ta ansvar och ställa sina Svenssonbilar någon annanstans i fortsättningen än bredvid någons ögonsten.

Peace out cool

Alltså... bilträffarna är ju inte BARA för extremt stylade bilar med fin puts, bilträffar är till för alla bilintresserade som gillar att kolla på folks bilar, fula som snygga osv... Så de där är nog din smaksak som säger sådär, du kan ju inte be folk att inte komma på bilträffarna för att du inte tycker om dom. Det är ju inte någon utställningsshow direkt, det är en träff för att folk ska komma och kolla på bilarna, ev ställa ut sina bilar, leka av sig lite om dom känner för det ( Bara inte i närheten av andra bilar som står parkerade etc som vissa idioter får för sig ) och umgås med varandra...

Word

Triple_X
7 oktober 2012 · 287 Inlägg

Ingen som har några bilder ifrån träffen? tongue

Volvo V70 R "Refined" (1998)
Helllliss
7 oktober 2012 · 3 Inlägg

Alla som såg något av det som hände på träffen och vill ställa upp som vittnen.
Ni får gärna skicka ett pm till  mig med namn o nummer så vi kan lämna det vidare till polisen..
Och ni som filmade händelsen skulle vi uppskatta väldigt mkt om ni ville dela med er av dem som bevis.
Har ni film men inte vill ställa upp som vittnen är det okej då dem inte behöver veta vart filmerna kommer ifrån..

//Hellis (syster till killen i den vita opeln)

Kalle_K
7 oktober 2012 · 9 Inlägg

efter att kameran varit på vift ett tag har jag nu återfått den så nu lägger jag upp lite bilder.
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … &saved

Ford Focus St 250 "Den skrikande mandarinen" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang