Detta hände mig idag (krock)

tooffen STHLM(S)LOW
25 mars 2013 · 420 Inlägg

hangman skrev:

tooffen skrev:
Vill nu berätta för alla att de va HAN som åkte på de!
Toppenbra för de va för fan hans fel, hade ha aldrig gjort så så hade jag aldrig kört in i honom.

Försäkringsbolaget gick på vad jag och vittne hade sagt, för han svarade inte ens när försäkringsbolaget skickade Papper.
Så enligt dom så kommer dom bara skicka en faktura till honom nu på självrisken på 5000:- sen vet jag inte om de stämmer men så sa dom.

Bilen är inne på verkstan men de va de att de hände inte så mycket på bilen kan lägga upp bilder sen.
Men de va massa lampor som börja blinka och lysa ibland och hela tiden inne i bilen.
Och hittils så kostade de 39.000:- att laga enligt volvo.
Så hittade dom ett litet fel till så sa försäkringsbolaget till volvo att då löser dom bilen.

De som vi upptäckt hände va att huven fick sig en liten innåt buckla lika stor som en halv hockey-puck sen trycktes Grillen in som sitter ihop med fram-kofångaren och höger framskärmen liten buckla de va de synliga sen pajade ett dimljus och ramla innåt.
Abs/antisladd lampan började lysa så något data del blev knullad då och även att bilen säger att larmet inte funkar ibland.

en bekant blev påkörd, sen laga dom bilen på firma, och abs lampa lös, Det gjorde den inte innan utan något utlösses av krocken, Verkstad eller försäkringsbolaget gick inte in och betalade just den reparationen, dom har några grejer i deras listor dom inte renoverar då det kan vara slitet innan tex och kosta stora summor pengar. Detta fall var det länsförsäkringar som gjorde så, Men om du är tveksam syna allt arbete noga för det inte ofta man blir nöjd, bättre dom löser ut den tycker jag.

japp kan vara bra om dom lösen den för bilen ska ändå bytas sen till en bensinsnålare.;( men dom har tagit med abs lampan och larmet tror jag för de blev helt fuckat efter krocken:S vi har volvia

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
tooffen STHLM(S)LOW
25 mars 2013 · 420 Inlägg

Kristian_V skrev:
Som gammal yrkesförare, kan jag bara säga att utan bevis om hans förvirrade beteende, så är det tyvärr svårt att svära sej fri när man har näsan intryckt. (En så kallad "Dachcam" hade varit ovärderlig i ett läge som detta.)

Om du inte kan bevisa att han betedde sej förrädiskt, så är det tyvärr så att du kommer få bita i den sura och ta det på dej. (Och din försäkring.)

Det är av just denna anledning vi idag hittar massor med galna video klipp från Ryssland. Väldigt många förare, väljer att ha en kamera ständigt filmande i en loop, händer nått, tar man ut minneskortet. Bevis!

Lider med dej, men tyvärr är det som det är. Den som kört på någon bakifrån åker på det.

Lycka till.

jupp då bilen är en "civil" bil ska de sättas i en kamera i bilen också. har en på g.

och du har fel där de är inte alltid den som kör på bakifrån som åker på då han åkte på de denna gång. ärligt då kan man asså bara se om någon ligger nära bakom så nitar man, så gåre inte till längre.

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
tooffen STHLM(S)LOW
25 mars 2013 · 420 Inlägg

caromania skrev:
Bra att du uppdaterade tråden, många glömmer det. Och dessutom, grattis till beslutet. Det är rena rama lotteriet ibland och den här gången var det din tur att ha lite flyt.

asså lite flyt men ändå inte är de okej att bete sig på de sättet han gjorde ?
då skulle alla åka och tvärnita med bilar bakom och ändra sig från höger till vänstersväng:S tack:D

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
Kristian_L
25 mars 2013 · 1 893 Inlägg

tooffen skrev:

caromania skrev:
Bra att du uppdaterade tråden, många glömmer det. Och dessutom, grattis till beslutet. Det är rena rama lotteriet ibland och den här gången var det din tur att ha lite flyt.

asså lite flyt men ändå inte är de okej att bete sig på de sättet han gjorde ?
då skulle alla åka och tvärnita med bilar bakom och ändra sig från höger till vänstersväng:S tack:D

Det är tyvär allt för vanligt att folk gör just det. En del kör om, och tvärnitar direkt. Andra till och med backar när bilen bakom han stanna i tid. Youtube kryllar av sådana exempel.
Jag har använt en gammal Android lur som dachcam ett tag, men det är för mycket meck. Skall köpa mej en riktig och gömma undan snyggt uppe vid backspegeln. En riktig behöver man aldrig bry sej om, den börjar spela in så fort tändningen är till.

Tillbaka till ämnet.
Kul att du åtminstone fick rätt. (Alltid tråkigt när det händer, även om bolaget betalar, så har man en massa bekymmer om och kring.)

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
tooffen STHLM(S)LOW
25 mars 2013 · 420 Inlägg

Kristian_V skrev:

tooffen skrev:

caromania skrev:
Bra att du uppdaterade tråden, många glömmer det. Och dessutom, grattis till beslutet. Det är rena rama lotteriet ibland och den här gången var det din tur att ha lite flyt.

asså lite flyt men ändå inte är de okej att bete sig på de sättet han gjorde ?
då skulle alla åka och tvärnita med bilar bakom och ändra sig från höger till vänstersväng:S tack:D

Det är tyvär allt för vanligt att folk gör just det. En del kör om, och tvärnitar direkt. Andra till och med backar när bilen bakom han stanna i tid. Youtube kryllar av sådana exempel.
Jag har använt en gammal Android lur som dachcam ett tag, men det är för mycket meck. Skall köpa mej en riktig och gömma undan snyggt uppe vid backspegeln. En riktig behöver man aldrig bry sej om, den börjar spela in så fort tändningen är till.

Tillbaka till ämnet.
Kul att du åtminstone fick rätt. (Alltid tråkigt när det händer, även om bolaget betalar, så har man en massa bekymmer om och kring.)

yes och just den grejen vet dom om i sverige att dom gör så dom lyssnar på vittnen och gör bedömning  efter de:D
jag har en polare som säljer sånna kameror de är en kamera med sugpropp just uppe vid backspegeln sen kan man vika ner en liten skärm om man vill.

Volkswagen Golf MKVI GTI "STERTMAN MOTORSPORT" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang