Varför gör man om sin bil så mycket... ?????

Salem
25 mars 2013 · 26 Inlägg

Varför gör man om sin bil så mycket bara för att köra med den till jobbet eller till någon
bilträff det  känns så meningslöst.

Jag ska förklara vad jag menar med det.
Har kört hoj dom senaste åren och då har jag verkligen haft skoj.

Bestämde mig förra året för att sälja hojen hittade mig en Bmw  330 e46 och den köpte jag.Men känner fortfarande att det här med bilar är inte jag .
Jag ansåg väl att en bil tar en från .A till . B

Tänkte att idag drar jag ut till Marstrand knäpper några kort och lägger ut bilen på blocket .
Men vad såg jag jo en skylt som sa till mig kör mot Steningsund ,ni som vet vilken väg jag menar vet att den är så krogig samt att hastighetbestämelsen är 70 kmh  man kan ändå köra lite fortare om man vill vägen tillåter det.

Sagt och gjort så gör jag det
GUD VAD SKOJ JAG HADE KÄNSLAN KOM TILLBAKA .JAG
ÅNGRAR  ATT JAG INTE HADE MIN GOPRO KAMERA MED MIG.

Så nu är frågan till er mina vänner
hur många utav er gör det alltså sätter er i bilen och bara kör och njuter .Jag menar inte att ni
drar ner till Donken som jag ser varje onsdag  kväll ..ALLTSÅ SÄTTER ER I BILEN OCH PRESAR BILEN OCH NJUTER UTAV ALLT NI HAR GJORT MED BILEN....För det är skillnaden mellan en motorcykel förare och en billist ...

ELLLER ?

https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182259/182259-66d5cc335bbd0be643f454e30e2e8c8b.jpg
Sätt er i bilen och bara kör njut

Senast redigerat av Salem (25 mars 2013)

Sajhmon
25 mars 2013 · 66 Inlägg

Jag kör ofta ut och njuter. Försöker hitta någon fin kurvig väg att pressa bilen på, precis som du säger! Det är riktigt trevligt! Just därför man kör bmw, där körglädjen är på topp! "när du älskar att köra"  smile

Men braaaaaaaa // Sajhmon
BMW 328 (1998)
Salem
25 mars 2013 · 26 Inlägg

Sajhmon skrev:
Jag kör ofta ut och njuter. Försöker hitta någon fin kurvig väg att pressa bilen på, precis som du säger! Det är riktigt trevligt! Just därför man kör bmw, där körglädjen är på topp! "när du älskar att köra"  smile

Drar nog ut imorn igen faktiskt ..
Det var riktigt trevligt tar nog mig en tripp till trollhättan..

MagLight Jourråtta
25 mars 2013 · 148 Inlägg

Jag är inte den som bangar på en tur mitt i natten (eller mitt på dagen för den delen) bara för att njuta av den sköna känslan man får av lite laterala G-krafter smile

Olssonz
25 mars 2013 · 815 Inlägg

Klart man gör det ibland smile

Djo
25 mars 2013 · 10 163 Inlägg

Självklart försöker man hitta en rolig kurvig fin vägg och dra ut på är ju det som är det roliga pendlingsmilen är ju inte dom roliga millen om man säger så. big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
ultraomer
25 mars 2013 · 126 Inlägg

Riktigt härligt att bara köra! Brukar ofta ta dom "gamla" vägarna in till stan eller när man ska till jobbet, motorväg är ju så sjukt tråkigt smile

Volkswagen Jetta Mk1 "Lille Leo" (1983)
cewee
25 mars 2013 · 349 Inlägg

Självklart gör man det! Annars skulle jag inte ha någon rolig bil wink

careau
25 mars 2013 · 1 624 Inlägg

Djo skrev:
Självklart försöker man hitta en rolig kurvig fin vägg och dra ut på är ju det som är det roliga pendlingsmilen är ju inte dom roliga millen om man säger så. big_smile

Går utav bara fan då eller? big_smile

Germax
25 mars 2013 · 12 086 Inlägg

Du menar att du har svaret på varför vissa "gör om" sina bilar?

Dummaste jävla idiottråd jag sätt på länge, fattar inte hälften av vad du skriver.

bertell
25 mars 2013 · 128 Inlägg

Hej

Visst njuter man av bilarna. Jag brukar ta en extra omväg när det är fint väder så jag får en längre åktur. Ibland åker man ut på mindre trafikerade vägar och blåser på ordentligt.

ARCHOIL Nanoteknikprodukt som rengör, smörjer, skyddar motorer, växellådor, bränslesystem mm.
Jay Leno´s garage presenterar Archoil
BMW 335 E93 Msport cab "One-Of-A-Kind" (2008)
Navkapsel
25 mars 2013 · 4 637 Inlägg

Fattar inte hur du menar?

Salem
25 mars 2013 · 26 Inlägg

Hur många sätter sig bara i bilen och bara kör .
Verkar vara några som har förstått iallafall...

cruel88 CREW FTR
25 mars 2013 · 435 Inlägg

jag kör dagligen bara runt och glider blir oftast omkring 100-150mil varje helg bara ute utan mål både med passaten och dodgen! skit kul och bara snurra runt:D

FUCKTARD RACING CREW
DasAuto
25 mars 2013 · 2 751 Inlägg

cruel88 skrev:
jag kör dagligen bara runt och glider blir oftast omkring 100-150mil varje helg bara ute utan mål både med passaten och dodgen! skit kul och bara snurra runt:D

150 mil yikesroll

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Salem
25 mars 2013 · 26 Inlägg

Jag hade gärna velat se lite mer filmer på nätet exempelvis när folk är ute och busar
lite på våra fina landsvägar .
Det kryllar  med filmer på nätet när det gäller sporthojar ,Men inte så mycket bil klipp
Här är ett exempel på hur jag menar ,man sammlas man kör och man filmar .Sen så klipper man ihop något skoj..
.https://www.youtube.com/watch?v=k8ogIP5Q92U

simlar
25 mars 2013 · 5 545 Inlägg

Självklart far man ut och nöjeskör och letar härliga kurviga vägar. Om man endast har bilen till att frakta arslet med är man inte bilintresserad enligt mina mått.

Men jag förstår inte vad det har med rubriken att göra? Och hur menar du med göra om bilen? Styla, trimma, ljudbygge m.m?

Varför jag trimmar min bil (dvs gör om motorn och även förbättrar vägållningen för att klara av den ökade effekten) är för att det är för lite motor att köra med original men jag vill inte byta bil för älskar känslan i min gamla pärla och jag älskar sleeper-stuk dvs mycket motor i en bil som ingen tror det är mer än 100hk i.
Jag har än så länge inte kört någon bil som är lika härlig att köra som min gamla pärla, moderna bilar känns alldeles för radiostyrda, man känner sig alldeles för bortkopplad från körningen när det är elektroniska hjälpmedel till allt, och bland äldre bilar så är de antingen för klumpiga eller för slöa (eller både och i många av fallen).

Edit:
Märkte att det blev lite svårt att förstå vad jag menade där med varför jag gör om min bil.
Men i det korta hela så är det för att få min bil så som jag vill ha den.

Senast redigerat av simlar (25 mars 2013)

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Aerodynamik ...
25 mars 2013 · 7 120 Inlägg

What?
http://d2tq98mqfjyz2l.cloudfront.net/image_cache/1331658993457110.jpg

BDamberg
25 mars 2013 · 311 Inlägg

Jag kan få känslan när som helst på dygnet att nu måste jag ut och åka. Sätter mig i bilen och bara drar iväg någonstans smile Små vägar med mindre trafik är dom roligaste. Kan tillägga att även en Saab 9-5 är riktigt rolig på små kurviga landsvägar, bra med tryck och hyfsad väghållning för en kombi!!
Torrt väglag, solsken, blå himmel och en skön landsväg, det kan inte bli bättre smile

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96
Salem
25 mars 2013 · 26 Inlägg

Underbart  å höra att det finns folk som gör det .  Det som jag har lagt märke till är att folk sammlas för att se några dra repor på 100 meter ,men hur roligt är det. Finns det några som sammlas för att bara köra ihop en sträcka några timmar .När jag körde hoj så kunde vi träffas ,prata ihop oss komma överens om en körsträcka för att sen fika .

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang