Varför gör man om sin bil så mycket... ?????

Salem
25 mars 2013 · 26 Inlägg

Aerodynamik skrev:
What?
http://d2tq98mqfjyz2l.cloudfront.net/im … 457110.jpg

Och vad vill du ha sagt med bilden ?

SylvesterStallone
25 mars 2013 · 1 433 Inlägg

helt ärligt! att sätta sig i en bil som är Orginal mår jag dåligt av! tänkte såhär kan det inte vara att ha en "rolig bil" så jag turbo konverterade min VR6:a körde den som fan! men sen blev det tråkigt att åka raktfram med den tråkiga framhjulsdrivna , så jag har köpt mig en BMW E34 som ska turbo konverteras eller håller på att konverteras! och då jävlar ska det bli ialf en 450 hk och driftas överallt!, för som TS säger man mår fan dåligt av att åka till A och B skulle lika gärna ta bussfan (om man inte behövde vänta på den)   men om BMW´n inte räcker för adrenalinet blir det faktiskt en Motorcyckel smile verkar vara som att det är det som krävs! för är man inte rädd när man kör då KÖR man inte!

BMW 730D (2005)
arne_moessa
25 mars 2013 · 48 Inlägg

För att enkelt svara på Varför man gör om sin bil, är för att man vill åka med stil, enkelt.

Plymouth Volare "Plyman" (1977)
cruel88 CREW FTR
26 mars 2013 · 435 Inlägg

DasAuto skrev:

cruel88 skrev:
jag kör dagligen bara runt och glider blir oftast omkring 100-150mil varje helg bara ute utan mål både med passaten och dodgen! skit kul och bara snurra runt:D

150 mil yikesroll

Inga problem att knäcka dom milen! kört dodgen 200mil sen ja köpte den i onsdags 13mars och de va mest i helgen bara.

FUCKTARD RACING CREW
xXSammy
26 mars 2013 · 6 588 Inlägg

Krokiga landsvägar?

Därför äger jag Alfa Romeo. big_smile

De/Dem
miatasimon
26 mars 2013 · 57 Inlägg

Salem skrev:
Underbart  å höra att det finns folk som gör det .  Det som jag har lagt märke till är att folk sammlas för att se några dra repor på 100 meter ,men hur roligt är det. Finns det några som sammlas för att bara köra ihop en sträcka några timmar .När jag körde hoj så kunde vi träffas ,prata ihop oss komma överens om en körsträcka för att sen fika .

Kolla in miataklubben wink

Mazda miata "Brum" (1990)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
26 mars 2013 · 1 778 Inlägg

cruel88 skrev:

DasAuto skrev:

cruel88 skrev:
jag kör dagligen bara runt och glider blir oftast omkring 100-150mil varje helg bara ute utan mål både med passaten och dodgen! skit kul och bara snurra runt:D

150 mil yikesroll

Inga problem att knäcka dom milen! kört dodgen 200mil sen ja köpte den i onsdags 13mars och de va mest i helgen bara.

De gjorde jag och mina kompisar också när vi var yngre, innan man hade barn o hus.
Inga problem att köra 150mil på en helg bara för nöjes skull.
Och vi hade även som regel att så fort någon av oss köpte ny bil(vilket hända ganska ofta på den tiden) så var man tvungen att köra 100mil med bilen första dygnet:-)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
SportPilot Ubåtsingenjör
26 mars 2013 · 7 243 Inlägg

är väl inte riktigt lika vanligt att man bara drar ut och nöjes kör med en vanlig brukis, och varför man bygger om den är väl för att det är kul !

Lite trevligt billjud skadar ju inte när man tuffar till jobbet eller var man nu ska, och bra med kräm är kul när man kör om. Har man där imot en sportbil är det väl lite vanligare att man drar ut och kör en sväng för nöjjes skull, men tror ändå det är vanligare att mc åkare gör det ! Men enligt mig kan man inte klara sig utav bil och hoj

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
cruel88 CREW FTR
26 mars 2013 · 435 Inlägg

76Lubricants skrev:

cruel88 skrev:

DasAuto skrev:

150 mil yikesroll

Inga problem att knäcka dom milen! kört dodgen 200mil sen ja köpte den i onsdags 13mars och de va mest i helgen bara.

De gjorde jag och mina kompisar också när vi var yngre, innan man hade barn o hus.
Inga problem att köra 150mil på en helg bara för nöjes skull.
Och vi hade även som regel att så fort någon av oss köpte ny bil(vilket hända ganska ofta på den tiden) så var man tvungen att köra 100mil med bilen första dygnet:-)

är förälder wink sonen är 14månader och oftast hänger med, med ett leende på läpparna eller sover han ba!

FUCKTARD RACING CREW
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
26 mars 2013 · 1 778 Inlägg

cruel88 skrev:

76Lubricants skrev:

cruel88 skrev:

Inga problem att knäcka dom milen! kört dodgen 200mil sen ja köpte den i onsdags 13mars och de va mest i helgen bara.

De gjorde jag och mina kompisar också när vi var yngre, innan man hade barn o hus.
Inga problem att köra 150mil på en helg bara för nöjes skull.
Och vi hade även som regel att så fort någon av oss köpte ny bil(vilket hända ganska ofta på den tiden) så var man tvungen att köra 100mil med bilen första dygnet:-)

är förälder wink sonen är 14månader och oftast hänger med, med ett leende på läpparna eller sover han ba!

Sedär ja:-) jag har en dotter på 14månader. Men hon uppskattar inte långabilturer, efter 20minuter blir de ett jäkla liv.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Mane_Attraction Totalt okunnig
26 mars 2013 · 413 Inlägg

Det du tycker är meningslöst och vad som är meningsfullt kanske någon annan har andra åsikter om.

Saälv åker jag ofta extraturer med min Pontiac på sommaren men skulle aldrig få för mig att göra det med bruksbilen.

Sen förstår jag inte kopplingen mellan att köra och greja med bilen? Vissa gillar att köra, vissa gillar att greja och vissa gillar bägge delar.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
it_mutt Avstängd
26 mars 2013 · 10 388 Inlägg

Mane_Attraction skrev:
Det du tycker är meningslöst och vad som är meningsfullt kanske någon annan har andra åsikter om.

Saälv åker jag ofta extraturer med min Pontiac på sommaren men skulle aldrig få för mig att göra det med bruksbilen.

Sen förstår jag inte kopplingen mellan att köra och greja med bilen? Vissa gillar att köra, vissa gillar att greja och vissa gillar bägge delar.

Funderade också på vad frågeställningen (rubriken) egentligen hade att göra med att "ut och köra"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Salem
26 mars 2013 · 26 Inlägg

Några bilder från idag ...

https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182259/182259-2a8eea0f10fa09f04ad7acb8b4b6274d.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182259/182259-cdbd3d96912dc61c197b46f65aee1d54.jpg

mittonen
26 mars 2013 · 99 Inlägg

så man kan inte göra om bilen för att man vill åka??köper du ett hus nog attans vill du kanske tapetsera lite här o var

Olssonz
26 mars 2013 · 815 Inlägg

mittonen skrev:
så man kan inte göra om bilen för att man vill åka??köper du ett hus nog attans vill du kanske tapetsera lite här o var

Jag tror han syftade på dom som gör om bilen för att sedan bara kör fram och tillbax till jobbet. Att man borde köra för nöjeskull ifall man lagt pengar på att fixa med sin bil.

volvo_245_racing
26 mars 2013 · 667 Inlägg

SAAB Vs VOLVO, Motorcyklister Vs Bilister. Diskutionen kan pågå i evigheter. Klart man kan ta bilen och dra iväg och bara njuta.

Mazda 6 "3000Milaren" (2006)
VinDisel
26 mars 2013 · 456 Inlägg

Germax skrev:
Du menar att du har svaret på varför vissa "gör om" sina bilar?

Dummaste jävla idiottråd jag sätt på länge, fattar inte hälften av vad du skriver.

HAHAHHAHAAHHA  skön

BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
cruel88 CREW FTR
27 mars 2013 · 435 Inlägg

76Lubricants skrev:

cruel88 skrev:

76Lubricants skrev:

De gjorde jag och mina kompisar också när vi var yngre, innan man hade barn o hus.
Inga problem att köra 150mil på en helg bara för nöjes skull.
Och vi hade även som regel att så fort någon av oss köpte ny bil(vilket hända ganska ofta på den tiden) så var man tvungen att köra 100mil med bilen första dygnet:-)

är förälder wink sonen är 14månader och oftast hänger med, med ett leende på läpparna eller sover han ba!

Sedär ja:-) jag har en dotter på 14månader. Men hon uppskattar inte långabilturer, efter 20minuter blir de ett jäkla liv.

haha okej, inte så kul kanske! tvärt om för mig och de uppskattas med tanke på intresset

FUCKTARD RACING CREW
Mack Forum- och sitemoderator
27 mars 2013 · 26 183 Inlägg

Därför att det är kul.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
endorfinslaven
27 mars 2013 · 671 Inlägg

Du letade efter mål o mening med ombyggnationerna här kommer ett udda svar !

Jag gillar flugfiske oc är mkt duktig på det och för att lyckas så ska du ha lokalkännedom över MÅNGA å och älvsträckor i från Norrland till Skåne och även Norge. Det betyder många mil i grunden lägg därtill att fisket bara är bra från några dagar till 2 veckor beroende på väder o vind o temperaturer.

För att förflytta sig mellan norr o syd eller Svea rike och Norge då vädret eller fisket är dåligt i området man befinner sig så krävs tempo på ensliga landsvägar... Allt detta för att på kort tid vara effektiv så du fångar större och fler fiskar än alla andra.

Mitt bygge är en 940 med rallycross/gruppH(rally) hjulupphängning för att kunna bränna fort på olika underlag.
De svenska vägarna på landsbygden är fulla av tjälskador,länsmannsryggar och spårbildningar och då är en rallyutrustad Volvo MYCKET snabb och driftsäker. Därtill händer något i Jokkmokk så är det inte omöjligt att fixa.
Att man genom åren åkt ifrån hojjar och Porschar BMWs Subbor har mkt o göra med många mil i ryggen i en pålitlig bil. Det har gett körträning vilket även gjort mig till kung på isbanorna i mitt område... 
En rallyåkare frågade var jag lärt mig köra och jag svarade retsamt: JAG FISKAR MYCKET ; )
Han blev så förbannad så han gick iväg.. moraltanter...

Tänker ofta på bekanta med 500-1000hk bilar som tillbringat livet i garaget och knappt kan köra sina bilar mer än på en slät bana. Då de knappt kan tillryggalägga 3-5000 mil om året i högre tempo på landsväg som jag gjorde förr...
Kul är det när man först möter dem i tätorten och de går med näsan i vädret för de har 2-3ggr så mkt kraft i sin bil. Därefter förnedrar man dem totalt, likadant är det med hojjåkare som tror de sitter på en rymdraket..
Man kan ofta sitta o peta sig i näsan o ligga bakom en hojförare som tycker sig ligga i överljudsfart i böjjarna. Men pga kg/hk förhållandet så kommer man inte om på rakorna.

För mig så ses det här med ombyggda bilar och "coola hojjåkare" lite komiskt o patetiskt !
En slutledning baserad på egna erfarenheter
Sorry !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang