Bromsar bak renault trafic buss -98 (gamla modellen)

mr240
4 april 2013 · 136 Inlägg

köpte den för nån vecka sen obess, visste det var dåliga värden bak så jag tänkte byta backar,.

plocka av hjulet och insåg att det satt en ny hjulcylinder där men inte bromsröret, det satt ett nytt (från höger överbakaxeln till "vänster" (satt inte monterat) sen satt originalet kvar dock nypt och klippt.

nu till stora frågan är bara en bromsslang bak till axeln och ett bromsrör fram och bakåt. hur gör jag för att få broms :S det är två rör men en slang :S

monterar jag det som det ser ut så blir det bara broms på vänster, hur jag jag då med broms på höger hjulet???

man måste våga satsa för att kunna vinna
Volvo V70 fas2 "Fasen" (2008)
fury68
4 april 2013 · 22 Inlägg

ska det inte sitta ett t-kors på bakaxeln då? som det går en slang in och 2 rör ut

mr240
4 april 2013 · 136 Inlägg

ja det måste ju tämligen göra det:/ dock fanns det inte hemma på den lokala bildelsbutiken. har iaf beställt en sådan så hoppas jag får den till morgonen.

man måste våga satsa för att kunna vinna
Volvo V70 fas2 "Fasen" (2008)
volyota
4 april 2013 · 241 Inlägg

renault:: det kan inte vara så att det ska gå ett rör från det ena oket till det andra oket och ett rör framåt två utgångar på det ena oket-- det sitter så på en del

mr240
4 april 2013 · 136 Inlägg

jo det funderade jag också på. men hittar inte någonstans som det skulle kunna sitta, så jag har beställt nu ett t-kors får se i morgon om det funkar

man måste våga satsa för att kunna vinna
Volvo V70 fas2 "Fasen" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang