Att festa är överskattat!

Ostsåsen
18 november 2006 · 173 Inlägg

Jepp, så var det fredag i går då. Alla skulle ut och ha roligt. Själv var man taxi ett tag och hade planerat att vara nykter (SJÄLVKLART DÅ MAN KÖR). Efter mycket körande med folk åt alla håll och kanter så släppte jag av idioterna för att sedan bege mig hemmåt och SKRUVA med bilen!

Medan alla mina polare var ute på äventyr så var jag ensam i mitt garage med en volvo 240 och bromsar som behövde renoveras.

Vi har hållt på med bilen ganska länge då allt har jävlats, men nu så gav jag mig faan på att jag skulle bli klar med vraket.

Sista sprinten till pinnbultarna drog jag i klockan 04.30 !!!! Så jävla underbart att ensam skruva med en bil hela natten i stället för att vara ute! Bakfylla slapp man ju också!

Festa är överskatta! Jag ska aldrig mer gå ut! Jag ska stanna hemma och skruva med bilen, det är bra mycket roligare - Håller ni inte med!??!

Mvh Fredric

GrebyAxel
18 november 2006 · 524 Inlägg

Får jag föreslå terapi?   tongue

Drönirettab
18 november 2006 · 21 761 Inlägg

Jag festar aldrig, går hur bra som helst. Är nog en mycket tråkig person tror jag.

Greatsnyggo saabtok
18 november 2006 · 1 306 Inlägg

Sista gången ja drack var i midsommar , (dåligt ölsinne ) så därför  struntar ja i de istället i fortsättningen

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
18 november 2006 · 991 Inlägg

dricker inte heller så ofta, gillar friheten att kunna ta bilen var jag vill varje dag tongue
så jag är nog också tråkig wink

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
Wee
18 november 2006 · 501 Inlägg

Festar typ aldrig.. Var väl nästan 1år sen..

OBS: Ironi
Cruizr
18 november 2006 · 417 Inlägg

festar inte så ofta men, när det är fest så är det!!!  jag super järnet!!! redbull/jäger för d mesta, inte så farligt med bakfylla, men det är ju individuellt.

ha de/ jocke cruiser

Japs-Jens
18 november 2006 · 1 503 Inlägg

Ne, antingen ska man hålla sig till bilar eller till alkolhol. Självklart väljer man bilar!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
JohnnyN Rutinerad medlem
18 november 2006 · 1 938 Inlägg

Både alkohol och bilar som gäller wink
Är man en festprisse så är man big_smile Dock aldrig bilar och alkohol samtidigt. Det är en sak som jag håller stenhårt på.

Shorty666
18 november 2006 · 362 Inlägg

Oboy6 skrev:
Ne, antingen ska man hålla sig till bilar eller till alkolhol. Självklart väljer man bilar!

Man kan definitivt tycka om både alkohol och bilar, bara man håller isär dem....

Hålla isär dem gjorde inte en idiot på jobbet igår, utan åkte dit på 1,6 promille.... 
Vilka Värdelösa Jävvla Sopor de finns!!!
Död åt rattfyllerister!

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
mazterp
18 november 2006 · 8 Inlägg

Måste hålla med talare no.1 och tidigare ang "Don´t drick and drive"
Sticka från tanten och sätta sig i garagen och skruva, d e fan så mycket bättre.
Fick garaget för bara en månad sen eftersom jag bor i lgh, innan d satt jag i lägenheten å snickrade. Det är skönt att kunna åka någonstans och samtidigt göra nå kreatift.
Nu är inte jag så hemma på just mecka med bilar, men efter att ha tagit isär en kina ATV i minsta skit del för att få bort den "(#&¤!%¤= startmototrn så lär man sig något.
Något jag aldrig lär mig är varför det ALLTID finns skruvar kvar då man tycker man är klar. :S
Nog om det. Gö av med $ på krogen = Dricka = bli full + Gör dittan dattan = Bakfull = Förklara varför man gjorde dittan dattan. *urk & dubbel urk*
Nog har man haft kul på fyllan men njea inte nu. Adrenalin är ett bättre rus än alcohol.

Senast redigerat av mazterp (18 november 2006)

tobi
18 november 2006 · 562 Inlägg

håller lite med.. sedan jag fixa flickvän har jag nästan totalt slutat festa å dricka..

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
Youngblood Billackerare
18 november 2006 · 737 Inlägg

Jag har inte druckit alkohol på över 5 år och det var så länge sedan som jag festade att jag inte kommer ihåg hur många år sedan det var. Dem pengarna som jag skulle ha kunnat bränna på odrägligt beetende (=fylla) och baksmälla har jag plöjt ner i mina bilar. Bra mycket roligare. Att festa ÄR förbannat överskattat... jag är 25, alltså inte gubbe riktigt än... smile

Senast redigerat av Youngblood (18 november 2006)

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
Peacerich
18 november 2006 · 273 Inlägg

När man ser vilka verkningar alkoholen har på samhället så är det inte så svårt att låta bli.

Ungefär 80 procent av alla våldsbrott som begås i Sverige är alkoholrelaterade.

Fler än 200 000 barn i Sverige växer upp med missbrukande föräldrar.

Alkoholen kostar samhället drygt 160 miljarder per år i form av sjuka och skadade människor som behöver vård, skadegörelse och polisingripanden, och då är ändå de intäkter som alkoholskatten ger avdragna.

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson
JohnnyN Rutinerad medlem
18 november 2006 · 1 938 Inlägg

Peacerich skrev:
Alkoholen kostar samhället drygt 160 miljarder per år i form av sjuka och skadade människor som behöver vård, skadegörelse och polisingripanden, och då är ändå de intäkter som alkoholskatten ger avdragna.

Där drar du bara snabbt alla över en kam tongue Det där gäller nog endast de som inte vet hur man festar med alkohol på rätt sätt tongue
Se på mej wink Aldrig haft problem på fyllan, och ändå haft råd att bygga om en Calibra smile

Peacerich
18 november 2006 · 273 Inlägg

calibra_nox skrev:

Peacerich skrev:
Alkoholen kostar samhället drygt 160 miljarder per år i form av sjuka och skadade människor som behöver vård, skadegörelse och polisingripanden, och då är ändå de intäkter som alkoholskatten ger avdragna.

Där drar du bara snabbt alla över en kam tongue Det där gäller nog endast de som inte vet hur man festar med alkohol på rätt sätt tongue
Se på mej wink Aldrig haft problem på fyllan, och ändå haft råd att bygga om en Calibra smile

Handlar inte om att dra alla över en kam. Det är så det ser ut. Fakta.

Sedan är det ju tur för dig att du kan festa på "rätt sätt". tongue Men det är ju uppenbarligen väldigt många som inte kan det. wink

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
18 november 2006 · 5 753 Inlägg

Shorty666 skrev:

Oboy6 skrev:
Ne, antingen ska man hålla sig till bilar eller till alkolhol. Självklart väljer man bilar!

Man kan definitivt tycka om både alkohol och bilar, bara man håller isär dem....

Hålla isär dem gjorde inte en idiot på jobbet igår, utan åkte dit på 1,6 promille.... 
Vilka Värdelösa Jävvla Sopor de finns!!!
Död åt rattfyllerister!

men behöver inte hålla isär dom heller.. så länge man inte kör.. man kan ju åka med en kompis eller nått big_smile

de är juh ganska skoj å ÅKA bil å dricka sammtidigt tongue


men de där "dont drink and drive" håller jag väldigt mkt med om!!

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
twin_cam Smålänning
18 november 2006 · 7 877 Inlägg

Tycker inte heller om att festa. Enda gången som alkohol hör ihop med bilkörning är om man häller det i tanken tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Isröd
18 november 2006 · 301 Inlägg

Klart som fasen att man ska dricka på helgen. huvud intresse bilar,alkohol, som sagt innan bara man håller dom ifrån varandra. men det säger många nyktra sen sätter dom sig i sin biljävel och sitter i något dike några hundra meter därifrån.

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
Android
18 november 2006 · 892 Inlägg

Brukar själv inte heller festa så ofta. Det brukar bli att man sitter hemma med tösen och ser på film eller nått...
Förstår vad du menar med att sitta och pyssla med saker till sent sent..eller tidigt. smile
Har inget garage för min andra hobby, så då sitter man med sin största hobby och kodar skumma spel och shitt istället. Bra kul! smile

...sen när det väl är fest så är det fest! smile

Självklart håller jag med tidigare postare om sprit och bil. Börjar man ens fundera på allvar på bilen med alkohol i kroppen bör man nog ta sig en funderare på att antingen skita i kortet eller spriten!

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang