LAPPIsimon skrev: låter som ett bra konsept timos motor har även riktigt fina chip
Sedär ja dom hade mkt roliga grejer dom oxå, men va så bra att mpre var hela boxar bara plugg N play
jag tycker att du gör bort dig rejält om du väljer en kam från kl racing istället för folkraceshopens! det är axelsson engineering som slipar folkraceshopens kamaxlar och jag anser att de är en av sveriges mest serösa kamslipare dom gör ju kamaxlar till rallycross och allt möjligt jag säger inte att kl racing är dynga men jag tror att axelssons har lite mer koll när det gäller sugmotorer
Åfan, ja då lutar det ju mer åt folkraceshoppens fs122, kl racing hitta jag bara när ja kika runt lite, dock blir chippet från mpre lr ja han säljer ju färdiga boxar:)
Då var det dags för en uppdate här oxå, då gulingen står körklar med manuell låda nu✌️
Har blivit en hel del ändrade planer, har samlat på mig ett komplett trubo kitt till 744:an så jag har precis börjat renovera bottendelen b230fk, ska byta lager och bultar å i med H-profil stakar, allt för att man ska kunna ladda på i framtiden, vill ha det klart då jag ska köra orginal å reg bes såddt blir en turbo i papprena sen börja laborera med motorn osv Så här ser den ut för tillfället
Här kommer det lite byggbilder och slutresultatet då jag inte va så aktiv på garaget under bygget, den är nu reggad med t5 motorn och även har en aussilocker diff blivit monterad nu
Har börjat på ny kula med en annan motor nu en b5234t istället för b5204t som sitter i nu, ska renoveras med nya lacker, packningar, packboxar, H-profil och arp bultar. Här kommer lite på vad jag hunnit med hittills
Alla lyftare fungerade fint så dom får vara med ett tag till
Idag kom det coils till 740:n ska bli spännande att montera, men just nu är den inne på Volvos verkstad då ja vart påkörd bak men allt gick på andra partens försäkring så den bör komma hem igen om ca 14 dagar
Hänt lite nu igen, fick hem bilen i veckan så ja har fått vinterkittat den nu med lite däck å extraljus. Gjort lite i garaget oxå, gjort rent ytor och lagt i lager å vev i blockhalvan. Väntar på lön nu så kanske jag kan beställa turbo och grenrörskitt
I fredags vare dags för bes, efter två mycket glada å fascinerad bes män tittat på den så rulla jag ut med blankt papper så nu när det är klart så satt jag dit min race katt.
Har även fräst lite mer vevhusvent då effekten kräver det, vevhusventilationen e ju redan kass från orginal så 😉