Bmw 320 motor byte och nu vill den inte starta alls!

lindh86
7 oktober 2014 · 18 Inlägg

Hej jag har en italien importerad bmw 320 med 6:a som motorn skar på så nu har jag bytt motor i den från en -96:ans 325 jag har flyttat över alla boxar och elhärvan från 320in till den nya motorn. Men den får varken bränsle eller tändning den går på starten men inte mer. Jag har provat och bytt både vevaxelgivaren och kamgivaren men utan resultat vad kan det vara för fel? //Danne

Ford Mustang Cobra "Terminator" (2003)
Ford mustang "Yellow Cobra" (2006)
Volvo V70 D5 "V70" (2008)
dawwe ...has left the building...
8 oktober 2014 · 4 474 Inlägg

Har du flyttat över ALLT? Även EWS? 96:an har EWS "inbyggt i styrboxen", därav måste allt som har med EWS att göra följa med från donator-bilen...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
lindh86
8 oktober 2014 · 18 Inlägg

Hej tack för svar. Jodå allt kommer ifrån 320in sprut kablage och box tog inget från 325.an

Volvo V70 D5 "V70" (2008)
Ford mustang "Yellow Cobra" (2006)
Ford Mustang Cobra "Terminator" (2003)
dawwe ...has left the building...
8 oktober 2014 · 4 474 Inlägg

Du får flytta härvan från 325:an till 320:n...Det är olika härvor om jag inte missminner mig...Det går säkert att koppla om så det blir rätt, men hur har jag ingen aning om...Kolla på autopower.se, frågan har varit uppe tidigare...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
lindh86
8 oktober 2014 · 18 Inlägg

okey får kolla det tack för hjälpen

Ford mustang "Yellow Cobra" (2006)
Volvo V70 D5 "V70" (2008)
Ford Mustang Cobra "Terminator" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang