Vettemannen
>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 mars 2018
· 14 086 Inlägg
Classicern skrev:
Vettemannen skrev:
Classicern skrev:
För er som kört mycket gamla jänkarbilar och vart på en del cruisingar har säkert stött på det här med kokande bilar. Bilar som går varma vid exempelvis krypkörning vid cruisingar. Hur mkt skada tar bilen av att gå varm exempelvis så varm att det börjar ryka? Hur agerar man då? Är det köra åt sidan och stänga av bilen som gäller samt då fylla på med kallt vatten i kylaren? Hur gör ni, eller hur hade ni gjort?
Skål :-)
Vad är det som börjar ryka? Vatten, olja eller avgaser?
/Benny
Vad är det vanligtvis som börja ryka? Vattnet?
Varför läcker det? Är det läcka nånstans eller är det ett dåligt kylarlock som inte kan hålla tätt?
Varför blir det för varmt? Dålig cirkulation på vattnet eller öppnar inte termostaten?
Det kan vara läge att rensa kylsystemet med nån form av kylarrensning eller byta en gammal igensatt kylare. Man kan ta bort originalfläkten som snurrar sakta när motorn går på tomgång. Man sätter dit en kanske två elfläktar som snurrar med full fart även med motorn på tomgång om du har bra laddning och bra batteri. Då får du bättre kylning. Kanske läge att skaffa en ny eftermarknadskylare som är lite större än originalet.
Vad är det för bil?
/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (23 mars 2018)
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!