Ska man kunna starta och provköra för väl elen vara nästan dragen iaf.
Började jobbet med att koppla tillbaka alla delar igår.
Det blir mycket kabel....
Siktar på att koppla in och se att allt funkar först innan de kablar som behöver förlängas eller dras om får det gjort.
Vet att alla kablar i stammen är hela iaf så går på det.
Eftersom jag gått från positiv jord till negativ så är det några delar som kopplas annorlunda, bäst att hålla det i huvudet.
Dessutom så tar jag bort vissa delar som hörde till dynamon och inte behövs längre då jag bytt till generator. regulator osv.
Det betyder att jag får ett par kablar över som kommer ligga lösa men räknar med att kunna gömma undan dem senare.
Trots det ganska lilla antalet kablar så är de väldigt envisa och styva. svåra att få dit man vill.
Lägg märke till säkringsdosan, 3 säkringar totalt á 35A, då är 1 av dem endast en reserv.
Den undre säkrar endast av signalhornen, den övre bromsljus, blinkers och skyltbelysning, torkarmotor, bränslemätare ja det är väl typ allt.
Allt annat ..... skit samma vad kan hända. Kan vara så att det blir en uppgradering där framöver och kanske köra hela 4 säkringar som faktiskt är i bruk!
Fördelen med en gammal bil är helt klart att hela elschemat med enkelhet ryms på en A3
Klart i motorrummet, iaf det som behövs för att starta, imorgon väntar instrumentbrädan.
Skulle det gå vägen så är det förutom belysning naturligtvis inte så mycket kvar, O/D och tuta typ
Senast redigerat av SvarreE (14 maj 2019)