Ser du har jobbat på. Kul att se! Blir riktigt fräscht och fint.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Tja! Har scrollat genom din projekttråd! Riktig intressant och roligt att se att du tar hand om den! Ska följa dig så snart jag skrivit färdigt. Har själv en gammal 740 som jag har som projekt! Kolla gärna in den om du vill!
Themaztervirre skrev: Tja! Har scrollat genom din projekttråd! Riktig intressant och roligt att se att du tar hand om den! Ska följa dig så snart jag skrivit färdigt. Har själv en gammal 740 som jag har som projekt! Kolla gärna in den om du vill!
Hallå! Vad kul att du tycker det är intressant Självklart följer jag ditt projekt också
Känns som hög tid för en uppdatering om vad som hänt med bilen över sommaren Fick tag på framskärmar i rätt färg. Den vänstra skärmen var i mycket bra skick medans den högra var lite kexig. Bara till att kapa bort det dåliga och lägga i nytt Efter kvälls skruvande och justerande var de nya skärmarna på Tvättade av bilen grundligt för nu var det dags för polering Och efter sådär tolv timmar var den polerad i tre steg och lackförseglad Hängde på de rätta hjulen igen och rullade ut i solen Kapade innan ett varv på mina framfjädrar, vilket resulterade i att dom satt löst Gav mig in på att korta ned stötdämparens kolvstång. Gjorde en prototyp stötdämpare först för att se hur mycket vi skulle korta dom för att få bra spänn på fjädern. Mätte först upp vilken vinkel det skulle vara på konan. Hade för mig att vi kortade den första dämparen 25mm. Efter testat detta vill jag minnas att vi kortade de riktiga dämparna med 30mm. upp med dämparen i fräsen för att göra ett nyckelgrepp. Resultat blev: Det är ungefär det som hänt sen sist. inte jättemycket då det varit mycket annat som tagit tid. Fick tag på en garageplats att förvara bilen. Gick och köpte en 945:a att ha som bruks/vinterbil
Jobbigt du gör det för dig. Det är bara att kapa bort önskad längd på stötdämparen, slipa en kona eller svarva. Efter det svetsar du ihop stötdämparen och gängan med TIGen och rostfri tråd. var vaksam så att värmen inte går ner i stötdämparen, den kan smälla.
Så har jag gjort på alla bilar, mina kompisar också
H-Karlsson skrev: Jobbigt du gör det för dig. Det är bara att kapa bort önskad längd på stötdämparen, slipa en kona eller svarva. Efter det svetsar du ihop stötdämparen och gängan med TIGen och rostfri tråd. var vaksam så att värmen inte går ner i stötdämparen, den kan smälla.
Så har jag gjort på alla bilar, mina kompisar också