Airbrush! dina motivlackeringar och frågor mm.

FantasticZ4
7 februari 2007 · 147 Inlägg

b0hman: Mmmm rikitgt bra var det! meeeer! hehe

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
7 februari 2007 · 2 258 Inlägg

Han kunde väl fått cred för bilderna också med sitt användarnamn, det förtjänar han allt:
MankeyStyle kallar sig konstnären!
Fanns fler bilder i galleriet. Mycket snyggt!

Självklart väntar jag på drakarna! big_smile Och älvorna och fjärilarna! wink Men jag har tålamod, måla du det du har lust till, förr eller senare dyker väl mina motiv upp också... big_smile

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
ssarassara
7 februari 2007 · 2 Inlägg

Jag håller på litegrann, men har stora tankar i huvudet om jag bara tar mig tid och verkligen sätter mig och kör hårt! ^) Finns några bilder här på min sida. Men har även gjort en snowboard och lite mer, bilder kan jag visa senare! smile

Jag har en nyköpt IWATA HP-CH och använder mig av diverse färger >< Håller även på att träna på pinstriping, vilket jag tycker är enormt roligt!

Senast redigerat av ssarassara (7 februari 2007)

Spec. motivlack - djurmotiv
Tompa Wheel whore
8 februari 2007 · 215 Inlägg

Pinstriping är så dyngfränt så de inte är sant.Har provat på lite (penna å papper) mest men Har de på sänglampan tongue..(Mattsvart och vit/ljusblå randning)

Volkswagen Jetta LS "HennryJetta" (1981)
Volkswagen Golf GTi "5W Coupe" (2005)
Audi A6 "Sportback" (2008)
ssarassara
8 februari 2007 · 2 Inlägg

hehe, jag har gjort på mobilskal, en pytte liten soptunna å diverse små grejjer ^^ Men även på en sulky och hade tänkt göra't på min bil i sommar :-) man använder sig utav en speciell "pensel" som är en typ av svärdfisk pensel. Svårt att förklara, då jag bara brukar säga pinstriping pensel :-) Tyvärr så har jag slarvat bort min, för en gång i tiden hade jag faktiskt en.. hah hmm
Dom är rätt dyra, men vill man sattsa så är det värt! Svår som sjutton att få tag i =I

Nackdelen är att (i alla fall jag) man använder en 2K-lack (2 komponent) och för det första tål jag inte den ( sad ) å för det andra så blire lite svårt även här att få tag i rätt grejjer. men för den som vill pinstripa kan jag VARMT rekomendera en liten rund burk som finns hos pyssel/hobby/färg affärer, med en liten plastgrej på locket så man trycker ut/in färgen i ett litet rör... hur man nu ska förklara för jag har glömt vad den heter, men den är bra, tillsammans (!!) med nån slags härdare.

Spec. motivlack - djurmotiv
Tompa Wheel whore
8 februari 2007 · 215 Inlägg

Ja en sån "svärdbärare" vill jag ha en..Men de är mycke jobb med dom har jag fattat de som.Dom ska smörjas in å tas hand om väldigt mycke för å få rätt "släpp" av färgen..

Men som sagt riktigt fränt hantvärk

Volkswagen Jetta LS "HennryJetta" (1981)
Audi A6 "Sportback" (2008)
Volkswagen Golf GTi "5W Coupe" (2005)
FantasticZ4
9 februari 2007 · 147 Inlägg

Ooh pinstripe ska jag börja med så fort jag får min x-caliber swordstriper (svårt att få tag på? nej inte ett dugg faktiskt och dyra nja runt 70 spänn styck kosta mina, och det är inget skit vad jag vet Craig fraser tipsar om dessa det är MACK) Sen beställde jag HOK's pinstripe färg rött med en flaska förtunning. Så det ska bli intressant att testa på!

Tompa Wheel whore
21 februari 2007 · 215 Inlägg

vart bestälde du detta?

Volkswagen Jetta LS "HennryJetta" (1981)
Audi A6 "Sportback" (2008)
Volkswagen Golf GTi "5W Coupe" (2005)
fruud
21 februari 2007 ·

Snygga!!

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
21 februari 2007 · 4 190 Inlägg

FantasticZ4 skrev:
Tompa: Väldigt najsiga bilar du har fått till! Jobbigt att maskera så litet? Posta gärna mer om du har! Jag kan verkligen rekomendera min airbrush Ricpen MOJO som är modifierad av Mike Learn: www.learnairbrush.com

Den är på 0,20mm munstycke och kan gå väldigt detaljerat med grym kontroll! Annars så är ju Iwatas micron custom series väldigt bra ligger på 0.18 i munstycke vilket är det lägsta? Och den är det superbra detaljering med. Beror ju lite på vad du är ute efter också.

Lictor: Jävligt cool med flakes och stripes me like!

Provade idag att göra en  metall liknande tribal idag (bara för test):
http://img235.imageshack.us/img235/9344/steeltribalyz1.jpg

Fyfan vilken grym.. skulle fan inte sitta fel me en sån på huven:D
Jag ska ju bli lackerare och jag lackar nästan varje helg.. så man får väl testa sig fram.. jag har aldrig testat en airbruch.. men det blir väl till att skaffa en nu..tongue
hare bra

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
21 februari 2007 · 4 190 Inlägg

Det är ingen här som vill motivlacka mitt luftfilterloc påå min merca?smile
Skulle vara grymmt snyggt me något på det.. skulle va snyggt och inte ha som alla andra mercer har..(mattsvart lock)
någon som har lust och ork? hehe
hare

Jack Daniel
21 mars 2007 · 20 Inlägg

ssarassara skrev:
hehe, jag har gjort på mobilskal, en pytte liten soptunna å diverse små grejjer ^^ Men även på en sulky och hade tänkt göra't på min bil i sommar :-) man använder sig utav en speciell "pensel" som är en typ av svärdfisk pensel. Svårt att förklara, då jag bara brukar säga pinstriping pensel :-) Tyvärr så har jag slarvat bort min, för en gång i tiden hade jag faktiskt en.. hah hmm
Dom är rätt dyra, men vill man sattsa så är det värt! Svår som sjutton att få tag i =I

Nackdelen är att (i alla fall jag) man använder en 2K-lack (2 komponent) och för det första tål jag inte den ( sad ) å för det andra så blire lite svårt även här att få tag i rätt grejjer. men för den som vill pinstripa kan jag VARMT rekomendera en liten rund burk som finns hos pyssel/hobby/färg affärer, med en liten plastgrej på locket så man trycker ut/in färgen i ett litet rör... hur man nu ska förklara för jag har glömt vad den heter, men den är bra, tillsammans (!!) med nån slags härdare.

Svärdsläpare heter de. Gjorda av nå ekorrhår. Så nu vet du de smile

"Den drucknes talan är den nyktres tankar"
Jack Daniel
21 mars 2007 · 20 Inlägg

FantasticZ4 skrev:
Jag har en fråga ska köpa en ny spurta för basfärger och klarlack
är iwatas LPH-400 en bra spruta eller finns det bättre? Tipsa gärna på!

Allt med iwata lär ju vara bra, efter egna erfarenheter iaf. Själv använder ja en Iwata W400 med de nya WB2 munstycket. Fungerar klockrent till basfärger. Har ju iofs bara lackat vattenbaser med den då den e speciellt framtagen för vattenbas. Iwata kostar ju dock endel, men de verkar du ju inte ha nåt emot om man ser till vilka produkter du använder idag smile
Till klarlack så kan du använda en spruta som heter Protek. Protek 2000 om ja inte missminner mig. Hade såna i skolan när vi målade och de funkar riktigt bra.. och kostar typ bara 1500 spänn me. Går även utomordentligt att måla baser med.

Dessa mc delar är lackade me svart bas med Iwata w400. flakesen e blandad i transparent bas sprutad med protek. och klarlacken e sprutad me protek. Bara en omgång klarlack på bilderna, därav den lite dåliga ytan. Flakesen gör ju att de krävs mkt tjockare med klarlack för att få de slätt smile Efter två mellanslip så blev de bra sen.

http://i28.photobucket.com/albums/c238/deljojjo/DSC00232.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c238/deljojjo/DSC00231.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c238/deljojjo/DSC00230.jpg

Senast redigerat av Jack Daniel (21 mars 2007)

"Den drucknes talan är den nyktres tankar"
Vedder
1 juni 2007 · 3 Inlägg

Mycket sent inlägg i tråden - men jag hoppas att någon ser detta.

Var köper ni H.O.K.-färger till airbrush? Finns det någon här i Sverige som säljer dessa eller handlar ni från andra sidan det stora blå?

Tacksam för svar då jag absolut inte gillar de färger jag hittills fått mina händer på..


Mvh Jonny Westin

lusa
1 juni 2007 · 14 Inlägg

kolla in http://www.pompascustom.tk grymt snygga lackarbeten FantasticZ4!
Tummen upp

Syns i dimman!
Squadron
2 juni 2007 · 1 833 Inlägg

Mycket fina Airbrusher det där.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
bmwtompa custompainter
2 juni 2007 · 120 Inlägg

här är en del grejer jag gjort kontakta mig opm ni har önske mål och vill ha något lackat www.wickedpaint.se

Nissan s14 "s145 drift" (1994)
Kenny-83 Företagare & YouTuber
2 juni 2007 · 1 940 Inlägg

bmwtompa skrev:
här är en del grejer jag gjort kontakta mig opm ni har önske mål och vill ha något lackat www.wickedpaint.se

hmm Du säljer kosnt men exemplaren du visar på sidan är i miniatyrformat, väldigt svårt att see om du är bra eller inte.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
bmwtompa custompainter
2 juni 2007 · 120 Inlägg

Sherlia skrev:

bmwtompa skrev:
här är en del grejer jag gjort kontakta mig opm ni har önske mål och vill ha något lackat www.wickedpaint.se

hmm Du säljer kosnt men exemplaren du visar på sidan är i miniatyrformat, väldigt svårt att see om du är bra eller inte.

hmmm nä jag är inte konst försäljare jag säljer mina tjänster som motivlackerare....och en bra ide kan ju vara att klicka på bilden så blir den större mvh wickedpaint

Nissan s14 "s145 drift" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang