KÖPRÅD: Familjekombi 120-150'

Sealone
18 oktober 2023 · 2 Inlägg

Hej!

Är ute efter en familjebil och har smalnat av sökningen till följande tre bilar:
Toyota avensis
Kia ceed sw
Opel astra kombi

Tankar på det? Någon modell jag missat som går att få något vettigt i den prisklassen? Jag tycker nästan Toyotan sticker iväg i antalet mil eller ålder, men det kanske man inte ska vara för rädd för? Opeln kan man ju hitta en från ca 2018 med 8-9' på mätaren för runt 120'. Hjälp en okunnig.

victorimba1
19 oktober 2023 · 62 Inlägg

Kan inte uttala mig om de modeller du nämner utöver att jag både hört och läst att samtliga ska vara gedigna val.

Själv köpte jag en Peugeot 308 SW '15 häromdagen och är efter den korta tiden med den mycket nöjd. Hyfsat ekonomisk bensinmotor och vad jag förstår så ska dieselvarianterna vara ännu mer ekonomiskt om man kan tänka sig en sådan. Upplever att de flesta exemplaren på marknaden har panoramaglas i taket vilket i och för sig är mysigt men kan kompromissa utrymmet för långa passagerare i baksätet! Stort bagageutrymme (störst i golfklassen?) och lite annorlunda utformning fram med deras i-cockpit och avskalade/minimalistiska layout. För din budget bör du kunna få något nyare eller med mindre mil än vad jag skaffade, kanske '16 - '17 med under 10.000 mil på mätaren? Beroende på om du vill ha utrustningspaketet Active eller Allure med lite mer lulllull.

Sealone
23 oktober 2023 · 2 Inlägg

Tack för tips. Vi har faktiskt haft just den modellen men årsmodell 2011 och vill byta ifrån den.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang