Mossan1
1 november 2023
· 2 926 Inlägg
Jag har växelpaddlar och kan säga att det är en helt värdelös plojgrej.
Trots avstängd antisladd, antispinn och manuellt läge är en Stronic helt tills kass att leka med. Kopplingen prioriterar mjuk gång även i Dynamic-läget.
Dessutom kommer du inte åt paddlarna i bredställen. En personbil har annan rattutväxling än rallybilarna man ser på TV.
Visst vrider man inte ratten på 4wd som en Rwd med snyggt körd 4WD, men likväl räcker 1/2 varv för att du inte kommer åt paddlarna bra.
En Stroniclåda är däremot suverän för vanlig vardagskörning,. Jag gillar den ändå. . Även måttligt bus funkar, även i Auto, men efter test på isbana där jag tänkte 4x4drifta lite (som jag gjort med andra 4wd) var inte kopplingen med på noterna. Ens i manuell, sport eller dynamic.
Går det att lära sig (och bilen) samt att det kan skilja mellan växellådor? (Och utförandet på paddlar)
Absolut!
Men paddlarna kommer man inte åt bra med vriden ratt oavsett bilmärke.
Skräp i min mening.
Senast redigerat av Mossan1 (1 november 2023)