Kopplingsarm

Rallle
20 november 2023 · 8 Inlägg

Tja har nyss bytt slavcylinder och luftat kopplingen på min Volvo 945 1994. Innan jag luftade har pedalen varit helt slapp, efter jag luftade systemet så tar pedalen tvärstopp efter 1/5 nertryckt. Den tar lite grann men inte tillräckligt för att kunna växla. Vill även tillägga att om jag trycker på armen så att jag trycker in pinnen på slavcylindern så kan jag röra den kopplingsarmen åt sidorna och när den ”sne” så går det att koppla men armen åker tillbaka till läget där pedalen blir stum. Har video men kan inte lägga upp här, Behlver jag plocka ner låda och kolla eller finns det något som jag hade kunnat göra utan att plocka ner låda? Har funderat ett tag men kommer inte direkt på något

doktorduett
20 november 2023 · 376 Inlägg

det väl bara göra om o göra rätt.
tydligen är det något du har pillat på som inte sitter rätt, vad det är, är svårt att sitta o gissa på

Rallle
20 november 2023 · 8 Inlägg

doktorduett skrev:
det väl bara göra om o göra rätt.
tydligen är det något du har pillat på som inte sitter rätt, vad det är, är svårt att sitta o gissa på

Hmm har inte riktigt pillat på något annat än slavcylindern och den kan man ju inte riktigt sätta på så många sätt.

Senast redigerat av Rallle (20 november 2023)

torsen
21 november 2023 · 7 307 Inlägg

Kan frikopplingsarmen ha mjuknat p g a rost- eller annan skada så att den viker sig i sidled?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang