ABS-lampa lyser, hastighetsmätare rycker, motor överhettad?

Be_Em_We
4 februari · 37 Inlägg

Hej,

Jag har en BMW E90 325i från 2005.

Under en längre tid nu får jag upp en gul varningslampa för ABS som lyser till och från, samtidigt som hastighetsmätaren hackar under färd. Detta försvinner tillfälligt när jag stänger av bilen och startar den direkt efteråt. När jag körde tillbaka från verkstaden (ca 25 minuters färd, skulle hämta bilen efter byte av kylarrör samt kopplingsstos) så lyste ABS-lampan (som vanligt på senare tid) och hastighetsmätaren ryckte titt som tätt på vägen.

När jag skulle parkera så tyckte jag mig se lite vit rök komma från framsidan av bilen, gick ut för att öppna motorhuven och där kände jag att motorn var lite väl varm för en så kort färd, samt att det luktade bränt. Vad tror ni, kan det här ha något samband med bytet av kylarröret och kopplingsstosen eller låter det som något annat?

Lite historik:

Någon vecka innan jag hämtade min bil från verkstaden så hade kylarröret bakom kylare sprängts under en färd, samt kopplingsstos på kylare vänster sida upptill knäckt. Bilen började då att ryka på vägen men förmodligen var detta bara ånga.

V702004
4 februari · 4 Inlägg

ABSlampa och ryckig hastighetsmätare var problem med en absgivare hos mig o min v70. Gick igenom tre st givare, två eftermarknads och en original, och originaldelen funkade. Sen dess inga problem. Resten har jag inte den blekaste om. Hoppas du löser det

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang