Besikning

CanadianErik
22 februari · 1 Inlägg

Om jag tar bort ABS-ljuset innan besiktningen men ABS fortfarande inte fungerar, kommer det att passera besiktningen?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 februari · 17 622 Inlägg

Nej.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
volvoqq Lastbilsmekaniker
22 februari · 5 168 Inlägg

CanadianErik skrev:
Om jag tar bort ABS-ljuset innan besiktningen men ABS fortfarande inte fungerar, kommer det att passera besiktningen?

Den skall lysa innan bilen startas och slockna efter start

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 februari · 17 622 Inlägg

volvoqq skrev:

CanadianErik skrev:
Om jag tar bort ABS-ljuset innan besiktningen men ABS fortfarande inte fungerar, kommer det att passera besiktningen?

Den skall lysa innan bilen startas och slockna efter start

Och följer den tändning/oljetryck så blir det kontroll av ABS. Alltså rätt kört.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hemmamek
23 februari · 228 Inlägg

CanadianErik skrev:
Om jag tar bort ABS-ljuset innan besiktningen men ABS fortfarande inte fungerar, kommer det att passera besiktningen?

De kanske kollar felkoder även om de inte ser lampan.
Om inte skulle man kunna bygga nå elektroniskt skit som slår på den ett tag och sen släcker. Men är nog halvmycket jobb och kanske bättre att bara fixa tongue
Med lite tur är det väl bara nån sensor som är dålig.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
23 februari · 13 806 Inlägg

Hybrid_ skrev:

volvoqq skrev:

CanadianErik skrev:
Om jag tar bort ABS-ljuset innan besiktningen men ABS fortfarande inte fungerar, kommer det att passera besiktningen?

Den skall lysa innan bilen startas och slockna efter start

Och följer den tändning/oljetryck så blir det kontroll av ABS. Alltså rätt kört.

Såna kopplingar gör bara amatörer idag är det lätt att få lampor att slockna rätt om man vill fuska.      Men det är ju klart smidigare att laga felet.   Har ännu inte stött på någon abs felkod som inte gått att laga 😁. Men jag skulle lätt kunna glida igenom med både abs och airbag fulkopplat utan att dom märker det.    Bara abs som kan kollas på väg

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
granadadr
24 februari · 7 312 Inlägg

Growe skrev:

Hybrid_ skrev:

volvoqq skrev:

Den skall lysa innan bilen startas och slockna efter start

Och följer den tändning/oljetryck så blir det kontroll av ABS. Alltså rätt kört.

Såna kopplingar gör bara amatörer idag är det lätt att få lampor att slockna rätt om man vill fuska.      Men det är ju klart smidigare att laga felet.   Har ännu inte stött på någon abs felkod som inte gått att laga 😁. Men jag skulle lätt kunna glida igenom med både abs och airbag fulkopplat utan att dom märker det.    Bara abs som kan kollas på väg

jo,, är ju som tufft att kolla om airbag fungerar,  sen så kopplar dem ju upp bilen för att se om man får felkoder,, har du då felkod på abs,, så får du en 2 på stående fot

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang