Led-belysning släp

Mickemush
7 mars · 4 Inlägg

Tjenare. Har ett el-fenomen. Har bytt till led-belysning på släpet (biltemas kompletta bakljus) . Har kopplat rätt (trippelkollat) och vänster sida funkar utan problem både med motor igång och ej. Men vänster sida funkar allt bara när tändningen är på, men hela höger sida blir svart  är jag startar motorn. Säg att det finns någon som kan berika mitt förstånd i ärendet.

Mickemush
7 mars · 4 Inlägg

Vänster sida funkar felfritt, höger strular. Skrev lite fel.

Brådhis * Voff voff *
7 mars · 10 314 Inlägg

Provat släpet på en annan bil? Provat ett annat släp på din bil?

Inte omöjligt att din bil (som vi inte har aning om vad det är för bil) släcker ner släpvagnskontakten pga LED drar för lite.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Mickemush
8 mars · 4 Inlägg

V60 2012. Men det är lampor med inbyggda motstånd. Och vänster sida lyser precis som det ska.

Brådhis * Voff voff *
8 mars · 10 314 Inlägg

Mickemush skrev:
V60 2012. Men det är lampor med inbyggda motstånd. Och vänster sida lyser precis som det ska.

Okej, men har du testat släpet på en annan bil eller ett annat släp på din bil (med LED-ljus)? Så kan du iaf utesluta det ena eller andra.

Men funkar ena sidan så har du sannolikt kopplat något fel på andra sidan. I synnerhet om tex även blink eller broms också lägger av (vilket inte framgår av din text, men jag antar då du skriver att hela sidan lägger av?).

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Mickemush
8 mars · 4 Inlägg

Det märkliga att alla funktioner fungerar på höger sida tills man startar bilen. Så det borde inte (och är kopplat likadant som på gamla belysningen) vara felkopplat.

Pininfarina406
8 mars · 546 Inlägg

Mickemush skrev:
Det märkliga att alla funktioner fungerar på höger sida tills man startar bilen. Så det borde inte (och är kopplat likadant som på gamla belysningen) vara felkopplat.

För mig låter det som att felet är i boxen till dragets el i bilen.

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
husseman
9 mars · 1 610 Inlägg

Hehe- kan vara många fel här. Feltemasats (stort fel),  inkoppling efter ev. felkoppling.?  Nån mupp som lagt laddningskabel för husvagn??  Eller så mår din trailermodul inget bra på din kinavolvo.
Sånt här e´inget skoj- kan ta 10 min att fixa- eller en dag.  Men att testa med en annan bil e´ju första läget. Lycka till mvh/husse

Brådhis * Voff voff *
9 mars · 10 314 Inlägg

Mickemush skrev:
Det märkliga att alla funktioner fungerar på höger sida tills man startar bilen. Så det borde inte (och är kopplat likadant som på gamla belysningen) vara felkopplat.

(Tredje gången gillt nu, sedan slutar jag fråga...)

Okej, men har du testat släpet på en annan bil eller ett annat släp på din bil (med LED-ljus)? Så kan du iaf utesluta det ena eller andra.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang